Třetí trénink v Monaku patří Ferrari, Red Bull mimo pomyslné stupně vítězů

Robert RoBertino Pavelka, 28. května 2016, 12:00 Google+

Poslední trénink byl zároveň ostrou zkouškou před kvalifikací a ačkoliv nebyl tentokrát provázen tolika nehodami, určité chyby pilotů ho do jisté míry ovlivnily. Nakonec se pro někoho možná překvapivě stal kořistí Sebastiana Vettela.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Poslední trénink v Monaku otevírá pro kvalifikaci zajímavou otázku

Poslední trénink v Monaku otevírá pro kvalifikaci zajímavou otázku | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Na piloty čekalo ideální sobotní dopoledne - slunečno, teplota vzduchu 22°C, trati o deset stupňů vyšší, vanul mírný větřík (4,3 m/s) a panovala poměrně nízká vlhkost vzduchu (37 %).

Bylo vidět, že piloti nechtějí vyčkávat a taktizovat - s výjimkou Red Bullu. Ten čekal celých 20 minut, než se pustil do posledního tréninku. Takhle se na trati objevila téměř polovina startovního pole, a i když některé vozy zase po instalačním kole zamířily zpět do boxů, provoz v ulicích Monte Carla byl značný. První čas stanovil Kevin Magnussen - 1:17,247, ale velice rychle začaly na displejích naskakovat lepší výkony. Chviličku byl v čele Räikkönen (1:16,976), ale vzápětí nastolily obvyklý obrázek Mercedesy - nejdříve šel do čela Rosberg - 1:15,909, vzápětí ho trumfnul Hamilton - 1:15,808. Poté se mezi Stříbrné šípy vklínil Vettel (1:15,841), ale pořád se čekalo na Red Bully, zda si udrží svou převahu z druhého čtvrtečního tréninku.

Pokud v předchozích jízdách bylo nemálo karambolů, tentokrát byli piloti ohleduplnější, ovšem po deseti minutách v sekvenci zatáček u bazénu nezvládl svůj vůz Jolyon Palmer a při hodinách v místě, kde kdysi prožil svou velmi těžkou nehodu Alex Caffi na Footworku, poškodil o svodidla zadní křídlo svého renaultu. Pořadí po první čtvrhodině bylo následující: Rosberg, Vettel, Pérez, Hamilton, Hülkenberg, Räikkönen.

img-responsive

Piloti Ferrari podali v tréninku hodně rozdílné výkony | foto: Scuderia Ferrari

Na "rudé býky" se čekalo dvacet minut, pak se vydal na trať Verstappen a po zahřívacím kole (1:25,169) zaútočil naplno - 1:15,671. Ricciardo jako by ho okopíroval - warm-up v hodnotě 1:23,430 a pak skok do čela 1:15,192! Jeho týmový kolega se snaživě zlepšoval (1:15,433, 1:15,288), ale víc nezvládl. Je třeba poznamenat, že celá špička nasadila ultraměkkou směs, zatímco třeba piloti Toro Rosso a McLaren první část tréninku absolvovali na superměkké směsi. B-tým Red Bullu dokonce dokázal vzácnou shodu, když oba piloti zajeli navlas stejný čas 1:15,618. Poslední, kdo zaznamenal z celého startovního pole měřený čas, byl Button - na vedoucího Ricciarda ztrácel 11,252 vteřiny. Samozřejmě se vzápětí dokázal zlepšit na 1:17,039. 

img-responsive

Ricciardo se půl tréninku těšil vedoucí pozici | foto: Red Bull Content Pool

Po půlhodině bylo následující pořadí - Ricciardo, Verstappen, Rosberg, Vettel, Pérez a Hamilton. Na trati nastal klid před bouří, týmy se připravovaly k závěrečné závodní simulaci. Sebastian Vettel prokázal, že se někdy nevyplácí čekat a poskočil do čela, vzápětí se v Monaku rozběhla obvyklá přehlídka drobných kontaktů se svodidly a chyby ve snaze zlepšit si čas. Max Verstappen ve 48. minutě tréninku probrzdil v zatáčce u Metropolitní opery a pravými koly se opřel o svodidla - poškodil i přední spoiler, takže musel pomalu do boxů.

Pět minut před koncem zamířil do únikové zóny v Mirabeau Pérez a dost si zahrával, když se pokoušel vycouvat zpět na trať. Pak se hlavním dějištěm stala zatáčka Ste. Dévote: vše načal v 50. minutě tréninku Gutiérrez, který musel po špatně zvoleném brzdném bodu zamířit rovně. Čtyři minuty před koncem se z tohoto místa stala téměř epidemie, po minutových intervalech něco podobného provedl Wehrlein, Magnussen (ten dokonce na inkriminovaném místě zůstal stát, takže mnoha pilotům zhatil nájezd do rychlého kola) a půl minuty před koncem jízd prokletí tohoto místa uzavřel Grosjean.

img-responsive

Hamiltonovo rychlé kolo v posledních zatáčkách zhatili pomalejší soupeř (ilustrační foto)i | foto: Pirelli

Piloti Mercedesu a Red Bullu už tedy nedostali příležitost pokusit se překonat Vettelův čas - Hamiltona, který zajel s mírným náskokem nejrychleji dva úvodní sektory, zastavil "traffic jam" před La Rascasse, takže musel zvolnit a ztratil na Němce 0,018 vteřiny. V závěru se ještě pokusili změnit výsledky piloti Red Bullu, ale Verstappen s opraveným vozem chyboval a Ricciardo se při prodírání přes pomalejší vozy nezmohl na lepší čas než 1:15,129.

Pro kvalifikaci jsou tedy rozdány nijak jasné karty, bude evidentní, že rozhodnou naprosté maličkosti.

GP Monaka (Circuit de Monaco)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:14,650
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:14,668
3. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:14,772
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:14,807
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:15,081
6. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:15,259
7. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:15,324
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:15,368
9. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:15,555
10. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:16,666
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:16,068
12. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:16,257
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:16,298
14. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:16,347
15. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:16,406
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:16,412
17. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:16,527
18. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:16,867
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:17,038
20. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:17,482
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:17,595
22. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:18,180

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Třetí trénink v Monaku patří Ferrari, Red Bull mimo pomyslné stupně vítězů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz zatím své umístění nepřeceňuje

Sainz varuje svůj tým před sebeuspokojením

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud