Srovnání Schumachera s Vettelem - v čem jsou jejich styly brzdění jedinečné?

Petr Hlawiczka, 20. ledna 2016, 06:40 Google+

Technici společnosti Brembo vzpomínají na Michaela Schumachera, kterého srovnávají s jeho krajanem Sebastianem Vettelem. V čem je jejich styl při brzdění podobný a čím tito piloti vynikají?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.01. 18:36) Napište svůj názor
Sebastian Vettel a Michael Schumacher

Sebastian Vettel a Michael Schumacher | foto: Brembo

Sdílejte článek

Německo je národem, který v posledním čtvrtstoletí vyhrálo nejvíce velkých cen. Od roku 1990 do dneška jeho piloti zvítězili v 153 závodech, zatímco jezdci Velké Británie nasbírali 114 a Brazilci 56 vítězství. Zásluhu na tom nese především Michael Schumacher (91 výher) a Sebastian Vettel (42 výher). A pokaždé k tomu došlo s brzdami Brembo.

"Kdokoliv si myslí, že šlo o pouhou náhodu, dělá obrovskou chybu. Krom extrémně vytříbeného jízdního talentu a chladné hlavy, díky kterým se chyby na dráze objevují jen zřídka, vynikají Schumacher i Vettel svou schopností vyhodnotit chování odlišných komponentů svých vozů včetně různých sad brzd. Téměř bychom je mohli nazývat zástupci inženýrů, kteří usnadňují práci technických ředitelů tím, že je při vývoji vozu vedou k [správným] technickým volbám a výsledkům," uvádí Brembo.

img-responsive

Michael Schumacher s Ferrari v roce 2002 v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Podle techniků, kteří s Michaelem Schumacherem spolupracovali od jeho počátku u Benettonu, pak u Ferrari a Mercedesu, je německý pilot duševně tím nejspořádanějším jezdcem všech dob: "Očekával, že brzdové systémy Brembo budou podávat tak dobré výkony, jako on, a že budou fungovat konstantně a po celou délku velké ceny neselžou."

Totéž se týká i Vettela, kterého technici Bremba doprovázejí od jeho časů u Toro Rosso přes čtyři mistrovské tituly s Red Bullem až nyní k Ferrari. Přezdívají jej "baby Schumi," protože významně přispívá k vývoji auta. Má také "přirozenou schopnost postřehnout jemné rozdíly v třecích materiálech. V dnešní Formuli 1 je jediným pilotem, který dokáže rozeznat jednu sadu karbonu od druhé, i když ve výkonnosti nabízí minimální rozdíly."

Technici Bremba, které slaví 40 sezónu v F1, rovněž upozorňují na to, že Schumacher a Vettel shodně "preferují velmi krátký a reaktivní pohyb brzdového pedálu." Přestože ani jeden z nich nedosahuje velké tělesné hmotnosti, tak přesto jsou oba známí pro svou "schopnost vyvinout na brzdy velkou sílu."

img-responsive

Sebastian Vettel s z prvního vítězství radoval ještě u Toro Rosso, Brembo bylo u toho | foto: Scuderia Toro Rosso

"Schumacher a Vettel také sdílejí stejný přístup k výkonnosti brzdového systému během kvalifikačních jízd: do posledního kvalifikačního kola, které se počítá, mají auto vybaveno novou sadou brzd Brembo, což zajišťuje větší tření, aby na soupeře získali výhodu. Není to náhoda, že Schumacher získal s brzdami Brembo ve své kariéře 68 pole position, zatímco Vettel jich má už 46," uvádí Brembo.

Samozřejmě, že technické specifikace brzdových systému se liší, protože Brembo ve svém výzkumu nikdy nepolevuje. Při posledním vítězství Michaela Schumachera v roce 2006 měl například brzdový kotouč 100 větracích otvorů, zatímco nyní jejich počet přesahuje 1200 a jeho rozměry jsou mnohem menší. Materiál brzdových destiček se také vyvíjí. Více o pokrocích v oblasti brzdových systémů jsme psali zde.

Vytisknout

Diskuze: Srovnání Schumachera s Vettelem - v čem jsou jejich styly brzdění jedinečné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.01.2016 18:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marcus Ericsson s loňským Sauberem C34

Sauber vysvětluje odložení debutu svého nového vozu C35, popírá spekulace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud