Key: Pozdní přechod na motor Ferrari náš potenciál nenaruší

Petr Hlawiczka, 7. ledna 2016, 06:20 Google+

Technický ředitel Toro Rosso, James Key, si nemyslí, že by měli doplatit na pozdní rozhodnutí přejít na rok staré pohonné jednotky Ferrari. Během nejistoty a krátkého období zvládli odvést obrovské množství práce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen s Toro Rosso STR10

Max Verstappen s Toro Rosso STR10 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Red Bull teprve před měsícem oznámil, že budou pokračovat s Renaultem a že jejich dceřiná stáj Toro Rosso přejde na starší motory Ferrari. Kvůli odlišnému výrobci pohonné jednotky, převodovky a jinému umístění MGU-K ale budou muset přejít na delší rozvor, než tomu bylo loni.

Na otázku, zda je stavba nového vozu STR11 narušena pozdním rozhodnutím, Key odpovídá: "Ano i ne, protože když jste ve složité situaci s motorem, jde vždy o kompromis."

"O kompromis jde proto, že opravdu musíte optimalizovat své auto kolem neuvěřitelně složité instalace těchto pohonných jednotek. Teprve v březnu se skutečně sžíváte s tím, co se snažíte udělat," popisuje pro Sky Sports technický ředitel Toro Rosso, který dostane simulátor svého mateřského Red Bullu. V Milton Keynes totiž přecházejí na nový model.

img-responsive

Carlos Sainz v Abú Zabí 2015 | foto: Pirelli

"Z technického hlediska se tedy jedná o kompromis. Z pohledu toho, co dělá tým, v tom podle mě není vůbec žádný rozdíl. Jednoduše podle toho přesunete plány. Máme variabilní fáze plánování a některé opravdu dobré kluky, kteří na tom všem pracují. Máme tedy hodně velmi kompetentních kluků ve výrobě a konstruktérů, kteří tvrdě pracují na tom, abychom byli v té nejlepší formě," chválí své zaměstnance Key.

"Nikdy si to nepřejete, protože jde o obrovské rozptýlení a vaše auto to narušuje, je ale překvapivé, co dokážete zvládnout, když čelíte nejistotě," pokračuje Key, který si myslí, že i se starým motorem budou moci dosahovat lepších výsledků než loni.

"Určitě to můžeme dát dohromady, protože jsme se toho strašně moc naučili a oproti STR9 jsme udělali obrovský pokrok. Většinou jsme pochopili proč. Existují oblasti, které nás trochu překvapily, protože jsme dosáhli většího pokroku, než jsme očekávali," hodnotí kladně loňskou sezónu.

img-responsive

Toro Rosso se po dvou letech vrací zpět k motorům Ferrari | foto: Scuderia Toro Rosso

Aerodynamika na vysoké úrovni
Toro Rosso překvapilo svou aerodynamikou, kterou si v paddocku získalo obdiv, protože jejich monopost se mohl srovnávat s vozy mnohem silnějších týmů.

"Je toho třeba hodně odfiltrovat, ale když se podíváte na rychlosti dosahované ve vrcholech rychlých zatáček, tak jsme se vyrovnali všem před námi. Ve skutečnosti jsme se v Barceloně kvalifikovali na pátém a šestém místě, byli jsme v rychlých zatáčkách druzí jen za Mercedesem. To je dobrou indikací toho, jak jsme na tom byli s aerodynamikou," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: Key: Pozdní přechod na motor Ferrari náš potenciál nenaruší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes loni celý svůj motor přepracoval

Mercedes pro rok 2015 připravil zcela nový motor. Jak je to možné a co chystá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud