Trestné body, o nichž řidič neví, neplatí, vzkazuje to Nejvyšší správní soud

ar5, 4. ledna 2016, 12:23 Google+

Nejnovější průlomový rozsudek má na svědomí Nejvyšší správní soud. Ten se týká trestných bodů za dopravní přestupky a může se týkat každého z nás, co mají řidičský průkaz a aktivně řídí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dálniční Passat R36

Dálniční Passat R36 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Trestné body, které úředníci přidělili řidičům, ale zároveň jim o nich nedali prokazatelně vědět, by neměli platit. Dle soudu by měl dotyčný řidič dostat oznámení o každém přiděleném bodu. Nejvyššímu správnímu soudu se to „jeví vhodnější, protože i jednotlivý záznam trestného bodu do registru řidičů je trestem.“ 

Podle českobudějovického magistrátu nasbíral dotyčný řidič 12 bodů, jenže nikdo mu nic nedal vědět, což Nejvyšší soud důsledně přezkoumal. „S ohledem na skutečnost, že i jednotlivý záznam bodů do registru řidičů je trestem, jeví se vhodnějším, aby řidiči bylo z úřední povinnosti oznámení i jednotlivého záznamu,“ to přesně se uvádí v rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Ministerstvo vnitra už kvůli nejnovějšímu verdiktu sestavilo tým, který řeší, jak řidiče informovat a zároveň nezahltit zbytečným papírováním úředníky. Sami úřednící ale začínají projevovat velkou nevůli, protože argumentují tím, že když řidič zaplatí policistům blokovou pokutu, tak ví, že přijde o body. Není totiž možné, aby řidič prováděl dopravní přestupky a nebyl si vědom toho, že za některé z nich jsou udělovány body. Navíc, při každém přestupku a zastavení dopravní policií, je řidič informován o tom, kolik trestných bodů (případně zda-li vůbec) dostane.

Vytisknout

Diskuze: Trestné body, o nichž řidič neví, neplatí, vzkazuje to Nejvyšší správní soud

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Fiktivní podoba BMW M5 xDrive Touring

BMW M5 xDrive Touring - Mnichovská odpověď na Audi RS6 Allroad?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud