Vývoj motorů během sezony a starší specifikace opět povoleny!

iM2, 16. října 2015, 14:14 Google+

Výrobci motorů a FIA se dohodli, že i v sezoně 2016 povolí vývoj motorů v průběhu roku.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 20.10. 19:25) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Honda RA615H

Pohonná jednotka Honda RA615H | foto: Honda

Sdílejte článek

Dle současných pravidel měl klesnout počet dostupných žetonů k vývoji motoru pro sezonu 2016 z aktuálních 32 na 25. Dle pravidel mělo dojít k finální homologaci pohonné jednotky na konci února. FIA také měla zakázat týmům používat motory starší specifikace (respektive výrobcům je dodávat).

V Ženevě se ale dnes uskutečnilo jednání čelních představitelů značek Mercedes, Ferrari, Renault a Honda s čelním představiteli FIA - především Jeanem Todtem. Výsledkem má být jednomyslná shoda na tom, že není třeba přísnějších pravidel.

Počet žetonů tedy zůstane na stávající čísle: 32. Také oblasti, ve kterých měl být vývoj zakázat (horní a dolní kliková skříň, ovládání ventilů, části klikové hřídele, systém vzduchových ventilů, pomocný řemen) zůstanou otevřeny pro vývoj. Toto rozhodnutí bylo velmi důležité hlavně pro Hondu a Renault, kteří hodně zaostávají.

img-responsive

Renault a Honda dostávají šanci na dotažení se na Mercedes a Ferrari | foto: Red Bull Content Pool

To znamená, že výrobci nemusí za každou cenu urychlit vývoj svých pohonných jednotek v následujících 4,5 měsících a budou moci pracovat na nápravách problémů i během roku 2016. Během sezony tak bude moct docházet k relativním změnám ve výkonnosti.

Hlavním cílem schůzky v Ženevě bylo zajistit možnost dlouhodobého vývoje motorů během sezony nejen v sezoně 2016 ale i v dalších letech. Dle dostupných informací měl Todt hrát pro-aktivní roli a měl být s navrhovaným postupem výrobců spokojen. 

Rok staré motory
Dalším důležitým bodem bylo opuštění zákazu použití rok starých motorů. Ty například letos využíval Manor, když odjel celou sezonu s motory Ferrari 2014. Tato úprava umožní Toro Rosso příští rok používat motory Ferrari 2015 - mohlo by tak dojít k obnovení spolupráce z let 2007-2013.

Všechny tyto změny musí být ještě schváleny komisí F1. Má se však za to, že by to měla být formalita. Konečné posvědcení musí dostat pravidla od World Motor Sport Council, který zasedne v prosinci. Dle Autosportu také v budoucnu nepříjdou žádné alternativní pohonné jednotky.

img-responsive

Vrátí se Toro Rosso k Ferrari tak jako v roce 2013? | foto: F1NEWS.cz

To naráží na spekulace, podle kterých chtěl Bernie Ecclestone prosadit alternativu k současným hybridním 1,6l V6 motorům s turbem. Tou by měl být například 3,5l motor s dvojitým turbem a 6 válci nebo atmosferická V8 ze sezony 2013.

I když je stabilita budoucí pro malé týmy a jejich setrvání ve sportu a jednotný motor by mohl být touto zárukou, tak tato myšlenka byla zcela jasně zamítnuta.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj motorů během sezony a starší specifikace opět povoleny!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 20.10.2015 19:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi vyslovil názor, že by se cítil na víc než pouze na další rok v F1

Räikkönen nevylučuje, že rokem 2016 jeho kariéra neskončí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud