V čem je rozdíl mezi vozem F1 a DTM? Čerstvý vítěz Timo Glock si bere slovo

iM2, 18. září 2015, 00:00 Google+

Timo Glock vysvětluje, proč musel čekat na své druhé vítězství v DTM dlouhé dva roky. Podle Němce šlo o proces, během kterého musel uzpůsobit svůj jezdecký styl z F1 vozům DTM.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 18.09. 14:40) Napište svůj názor
Glock, Timo

Glock, Timo | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Timo Glock pronikl do F1 v roce 2004, kdy jako třetí jezdec týmu Jordan v Kanadě zaskakoval za Giorgia Pantana - vstup do F1 to byl povedený, když hned vyjel body za 7. místo. Poté odjel ještě další tři závody v této sezoně. Natrvalo se do F1 dostal ale až v roce 2008 s týmem Toyoty. Zde působil až do jejího odchodu z F1 na konci sezony 2009. Poté jezdil v letech 2010 až 2012 v týmu Marussia.

Přestup do DTM ke značce BMW přišel před sezonou 2013. Svoji první sezonu v prestižní německé sérii zakončil vítězstvím na Hockenheimringu při posledním závodu roku. Od té doby se dostal už ale na podium jenom jednou. Až přišel závod na Oscherslebenu 2015, kde opět vyhrál (předtím vůbec poprvé stanul na pole-position).

"Během svého působení v F1 jsem šampionát sledoval a nemohl jsem pochopit, proč jsou mladíci, kteří do DTM přicházejí z F3, ihned schopni bojovat na špici. Přitom když příjdou do DTM lidé z F1, tak mají problémy," odpověděl Němec na otázku Autosportu, proč mu tak dlouho trvalo, než navázal na své premiérové vítězství.

img-responsive

Z F1 Timo odešel na konci sezony 2012 | foto: Manor Racing

"Seděl jsem před televizí a říkal si: 'To přece nemůže být tak těžké. Co je tak těžké na těchto cestovních vozech?' Poté jsem odjel svůj první test ve Valencii a hned jsem zpozoroval, že jde o něco úplně, úplně jiného. Je těžké se do toho dostat. Svůj jízdní styl z F1 musíte absolutně změnit a přizpůsobit se DTM."

"Nemluvíme zde o sekundách, které musíte najít, ale o posledních třech desetinách. To je opravdu těžká práce." Svoji roli hraje váha - vozy DTM váží dvakrát tolik co monoposty F1. Minimální váha je v DTM stanovena na 1 120 kg. "Díky vyšší váze se cítite opravdu špatně, nebo hůř než v F1. Je to problémem."

"Řeknete si: 'OK, při nájezdu do zatáčky zabrzdím o 2 metry později. Ale na výjezdu ze zatáčky za to budete pykat. Nic tím nezískáte. Mluvíme zde o 1, 2 metrech nebo 10 barech brzdného tlaku. Je to tak těžké zvládnout."

img-responsive

Timo během prvního testu ve Valencii s vozem DTM | foto: BMW Motorsport

"Když skoro celý svůj život sedíte v monopostu F1 a přijíždíte do zatáčky v rychlosti 320 km/h, tak musíte začít brzdit 100 metrů předem. V autě DTM jedete zhruba 250, 260 nebo 270 km/h a musíte brzdit zhruba 110 až 120 metrů před zatáčkou. Prostě Vám to nejde do hlavy. Blížíte se do zatáčky a říkáte si: 'To není možné, že už tak brzy musím brzdit.' To Vám opravdu ztěžuje život."

Vytisknout

Diskuze: V čem je rozdíl mezi vozem F1 a DTM? Čerstvý vítěz Timo Glock si bere slovo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 18.09.2015 14:40 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button hodlá nadále pokračovat v F1 pouze v týmu McLaren

Button: "Mám jasno, McLaren nebo nic." O místo u Haase zájem nemá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud