FIA zveřejnila omezení radiové komunikace, má 31 položek

Robert RoBertino Pavelka, 20. srpna 2015, 16:36 Aktualizováno 20.8.2015, 18:29 Google+

Radiová komunikace mezi pilotem a boxy dozná dalších změn, které Automobilová federace přesně definovala. Její seznam čítá 31 položek a vstoupí v platnost prvním závodem následující sezóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová omezení radiové komunikace se týkají i zastávek v boxech

Nová omezení radiové komunikace se týkají i zastávek v boxech | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Článek 20.1 sportovních pravidel stanovi: "Pilot musí řídit monopost sám, bez další pomoci". Pro ročník 2016 tedy vstoupí do hry další zpřísňující pravidla, která týmy mají k dispozici se značným předstihem, aby měly možnost se na tuto změnu důkladně připravit. 

Většina zpráv v radiové komunikaci povolených se týká stavu vozu, rozhodnutí k zajetí do boxů a informací pro závodníka s ohledem na bezpečnost na trati. Nesmí se podávat zprávy mající vliv na chování auta a optimalizaci jeho výkonu, jakož i informace vedoucí k úspoře pohonných hmot.

Úplný seznam povolených zpráv:

1. Upozornění na kritický problém vozu (defekt pneu nebo poškození)
2. Upozornění na kritický problém vozu soupeře
3. Výzva k zajetí do boxů za účelem opravy nebo odstoupení vozu
4. Informace od vedení závodu (žluté vlajky, červené vlajky, přerušení závodu případně jiné pokyny od vedení závodu)
5. Mokrá trať, výskyt oleje či jiných nečistot v konkrétních úsecích
6. Pokyn k výměně pozice s jiným pilotem
7. Potvrzení přijetí zprávy od pilota
8. Oznámení dosaženého času na kolo nebo v určitém sektoru
9. Informace o soupeřově času na kolo nebo v určitém sektoru
10. Odstup mezi soupeři během tréninku nebo závodu
11. Termíny "push hard", "push", "utkáš se s xx" a podobné
12. Upozornění na překážky na trati (kolize, nehoda) během tréninku či závodu
13. Výzva k většímu odstupu od jiného vozu v tréninku, aby pilot měl volnou trať pro svůj pokus
14. Volba pneumatik při následné zastávce v boxech
15. Počet kol, které soupeř absolvoval na té které sadě pneumatik
16. Specifikace pneumatik soupeře
17. Informace o pravděpodobné strategii soupeře
18. Výjezd safety caru
19. Informace o nepovolené výhodě pilota nebo soupeřů (zkrácení trati, vynechaná šikana, jízda mimo vyznačenou trať, udělení penalizace...)
20. Upozornění o povolení/zákazu použití systému DRS
21. Informace o selhání systému DRS
22. Změna nastavení spoilerů při následné zastávce v boxech
23. Změna rozložení paliva
24. Výzva k plánované zastávce v boxech
25. Upozornění na přejíždění bílé čáry, obrubníků, respektování výstražných světel při vjezdu/výjezdu z boxů
26. Upozornění na dodržování rychlosti v boxech
27. Předávání zpráv z vedení závodu
28. Informace o poškození vozu (technické problémy)
29. Počet kol, které zbývají do konce závodu
30. Informace testovacích sekvencí během neměřených tréninků
31. Informace týkající se počasí

V den závodu od otevření pit-lane a tedy prvního vyjetí z garáže až po seřazení na startovním roštu smí být používáno jen prvních šest bodů.

Vytisknout

Diskuze: FIA zveřejnila omezení radiové komunikace, má 31 položek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen už může být uvolněnější, i když jeho přístup k novinářům se jen těžko změní

Finský pohled z opačných pólů - Räikkönen a Bottas

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud