Bonusy navíc pro historický tým mohou výrazně ovlivnit budoucnost Renaultu

PH, 23. července 2015, 07:13 Google+

Zdá se, že Renault by mohl získat významný finanční bonus, pokud se rozhodne vrátit do Formule 1 jako konstruktér. Důvodem by mohlo být získání statutu historického týmu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 23.07. 16:19) Napište svůj názor
Peníze navíc od Ecclestonea by mohly zahoupat s budoucností Renaultu

Peníze navíc od Ecclestonea by mohly zahoupat s budoucností Renaultu | foto: F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Jednání o budoucnosti Renaultu v F1 probíhají. Jaké mají Francouzi možnosti?
a) z F1 se příští rok zcela stáhnou
b) v F1 zůstanou i nadále působit pouze v roli dodavatele pohonných jednotek
c) vrátí se jaké plnohodnotný konstruktér se svým továrním týmem.

Docela vážně přemýšlí o poslední možnosti, kterou by mohl dosáhnout odkoupením Lotusu, svého původního týmu. Renault by pak mohl získat dodatečné příjmy od Bernieho Ecclestonea, podobně jako Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull či Williams.

Bernieho společnost FOM (Formula One Management) rozděluje 65 % základních příjmů mezi kvalifikované týmy, 15 % z toho připadá pěti výše uvedeným stájím jako prémiová platba.

img-responsive

Fernando Alonso s Renaultem získal dva tituly mistra světa | foto: Lotus F1 Team

Protože má Renault v F1 bohatou historii (vynechal pouze pět sezón po roce 1977), jeho zástupci věří, že by si tuto dodatečnou odměnu rovněž zasloužil. A Bernie Ecclestone s tím souhlasí, pokud se vrátí jako tovární tým.

"Ano, pokud převezmou Lotus a udělají přesně to, co Mercedes a Red Bull, pak to tak bude, jistě. O možném převzetí Lotusu hovořili, mají tedy cestu otevřenou a my je moc rádi mezi sebou přivítáme," uvádí Ecclestone pro Autosport.

Bude potřebovat jednomyslný souhlas všech týmů?
V paddocku se má však za to, že by k tomu Renault potřeboval souhlas všech ostatních stájí, tj. i svých zákazníků: Red Bullu a Toro Rosso.

Ecclestone s tím ale nesouhlasí: "Pokud se rozhodnou udělat to, co musí, aby byli ve shodě s těmito lidmi, pak si nemyslím, že bychom potřebovali, aby s tím někdo souhlasil. Jednoduše bychom si s tím poradili."

img-responsive

Renault má v F1 bohatou historii, nyní působí pouze jako dodavatel motorů | foto: Renault Sport F1

Renault: peníze jsou důležité
Generální ředitel Renaultu Sport F1, Cyril Abiteboul, k tomu říká: "Sport známe dost dobře - jsme jeho součástí 38 let: bez řádného financování není o čem, nemáte výkonnost.  Musíme při neustálém vyhodnocování, které provádíme, myslet na jednu věc - na zajištění dostatečných finančních zdrojů, abychom uspokojili očekávání na nejvyšší úrovni.

Nemáme absolutně žádný záměr se účastnit podobně, jako to děláme nyní, abychom byli na roštu do počtu. Vzhledem k dědictví, které ve sportu máme, musí být každý projekt Renault v F1 podávat špičkové výkony.

Jakékoliv finanční uznání hodnoty Renault v F1 - nejen jako dodavatele motoru, ale zvlášť jako týmu, tomu samozřejmě pomůže. Není to jen o penězích, které jsou v F1 klíčovým prvkem, protože se vždy musíte vypořádávat s dalšími problémy, ale peníze jsou rozhodně potřebné. Tento druh Bernieho výroků je proto samozřejmě pozitivní," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Bonusy navíc pro historický tým mohou výrazně ovlivnit budoucnost Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 23.07.2015 16:19 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatika Michelin

Obě pneumatikářské firmy prošly prvním testem FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud