Zastávky a strategie: Hamilton přezut za 2,2 sekundy, Ferrari konzistentnější

Petr Hlawiczka, 12. dubna 2015, 14:00 Google+

ČÍNA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Nejrychlejší zastávku během Velké ceny Číny předvedl Mercedes, výborně přezouvali také u Ferrari. Jaké pneumatikové strategie týmy naordinovaly svým pilotům a kdo ujel nejdelší stint?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 13.04. 08:52) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Mercedesu, který vítězného Hamiltona v 33. kole odbavil za 2,2 sekundy.

Ta první ale tak excelentní nebyla (2,7 s), lepší průměr obou si proto připsali mechanici Ferrari pracující na voze Vettela: 2,35 s. Pod tři sekundy zvládli také obě zastávky jeho týmového kolegy Räikkönena.

Totéž se povedlo také Red Bullu v případě Ricciarda. Do tří sekund přezul jednou v boxech Mercedes také Rosberga (2,3 s v 15. kole) a Force India Péreze v 11. kole (2,8 s).

Nejhůře pracovali mechanici Manoru, kteří dnes nezvládli ani jednu ze čtyř zastávek pod čtyři sekundy, i když při té druhé sérii to bylo velmi těsné.

zastavky

Na start závodu se postavila většina jezdců na měkkých pneumatikách, pouze Kvjat a Sainz, kteří zkoušeli alternativní strategii. Z klasifikovaných pilotů si všichni kromě Péreze vystačili s dvěma zastávkami.

První čtveřice použila identickou strategii (měkká - měkká - středně-tvrdá). Mercedes dostával maximum z tvrdší směsi a Ferrari prokazovalo výbornou rychlost na té měkčí, na níž dostalo Stříbrné šípy uprostřed závodu pod tlak. Teploty během závodu klesalo, což ztěžovalo předvídání toho, jak se tvrdé pneumatiky budou v závěru chovat. O zajímavou koncovku nás ale připravil výjezd safety caru tři kola před cílem.

Nejdelší stint na měkké sadě zvládl Ricciardo: 26 kol (39,3 % závodu), na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel nejdéle Vettel - 26 kol (46,4 % závodu vypsaného na 56 kol).

cina - stinty
Grafický přehled pneumatikových strategií (zdroj: Pirelli)

Vytisknout

Diskuze: Zastávky a strategie: Hamilton přezut za 2,2 sekundy, Ferrari konzistentnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 13.04.2015 08:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maldonado, Pastor

Maximální rychlosti: Maldonado s Lotusem přes 344 km/h, druhý Vettel jel o 6 km…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud