Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

iM2, 21. ledna 2015, 09:58 Google+

Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.

Počet komentářů:  79 komentářů (Poslední 24.01. 11:10) Napište svůj názor
Honda

Honda | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Spory ohledně vývoje motorů byly konečně vyřešeny. Díky chybě v pravidlech dovolila FIA Ferrari, Renaultu i Mercedesu vyvíjet jejich pohonné jednotky v průběhu sezony. Rozsah možných úprav ale zůstává stejný jako kdyby homologace proběhla 28. února. 

Značky mohou použít 32 tak zvaných žetonů. To odpovídá 48 % motorových komponent. Jenže tím pádem by se do značné nevýhody dostala Honda. Původně totiž pro Hondu mělo platit omezení vývoje do 28. února, protože před tímto datem mohla vyvíjet bez omezení. Navíc stejný termín platil pro ostatní výrobce vloni. 

FIA teď ale umožnila i Hondě vývoj v průběhu sezony. Japonci budou moci se svými soupeři bojovat i v průběhu sezony, avšak rozsah možností jejich vývoje bude záležet na tom, kolik žetonů si Ferrari, Mercedes a Renault odloží před startem sezony. Honda dostane jejich průměr. 

Tím pádem vlastně teď záleží také na konkurenci, kolik vývoje Hondě dovolí. Pokud by některý z rivalů zahájil sezonu se starým, loňským motorem, byl by to pro Hondu dárek - to by od jednoho výrobce dostali do svého průměru totiž 32 žetonů.


(foto: Honda Racing F1)

Mercedes s novým motorem od začátku roku
A právě proto se Mercedes rozhodl nezahájit sezonu se starým motorem. Tiskový mluvčí stáje potvrdil, že Mercedes bude mít připraven nový motor už pro začátek sezony. Není ale vyloučeno, že si Mercedes ponechá možnost udělat ještě během sezony několik málo úprav.

Ve druhé polovině roku už budou technici Mercedesu upínat svoji pozornost na motor pro sezonu 2016. Pro tuto sezonu bude možné změnit 38 % motoru, což odpovídá 25 žetonům. Co je ještě důležitější, v té době již nebude možné zasahovat do ventilů nebo čelního soukolí. Kdo chce upravovat tuto oblast, musí to stihnout ještě letos.

Dle Auto Motor und Sport si měl Mercedes dát stranou 6 žetonů. Renault chce do startu sezony využít 25 žetonů v závislosti na tom, který koncept motoru se nakonec prosadí - jestli ten od Renaultu nebo Ilmoru. Renaultu by v průběhu sezony zbývalo na další vývoj 7 žetonů. 

A Ferrari? Prezident, Sergio Marchionne při svém vánočním proslovu prohlásil, že si technici Ferrari na vývoj vezmou svůj čas. Podle různých spekulací použije Ferrari před startem sezony pouze 20 žetonů. 


(foto: Honda Racing F1)

Zůstane Hondě 8 žetonů?
FIA očekává 28. února od všech výrobců jasné číslo, kolik žetonů jim zbylo. Až poté se Honda dozví, jaký prostor pro vývoj má. Pokud by se vyplnily spekulace, že Mercedes upotřebí 26 žetonů, Renault 25 a Ferrari 20, pak by Hondě zbylo 8 žetonů. To odpovídá možnému vývoji 12 % motoru. 

Co vše se dá s 8 žetony změnit? Při pohledu na list FIA vidíme, že by se daly měnit například ojnice (2 žetony), kliková hřídel (2), písty (2) nebo třeba ventily (2). I 8 žetonů by se tedy mohlo postarat o poměrně zásadní zásah do motoru.

Pokud by třeba Honda měla problém s elektromotorem, pak by jí 8 žetonů opět nabízelo významný prostor pro zlepšení - vnitřnosti (2), pozice a pohon (2) a výkonnová elektronika (1). Těchto 5 žetonů by bylo potřeba bez ohledu na to, jestli by vývoj probíhal na MGU-K nebo na MGU-H. 

Vytisknout

Diskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 79, poslední 24.01.2015 11:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 79 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hülkenberg, Nico

Force India: Vynechání testu letos tolik nevadí, v Jerezu nebudou závodní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud