Minardi: Klíčovými slovy roku 2014 budou spolehlivost a spotřeba

BŽ, 10. ledna 2014, 11:33 Google+

Mezi uznávané osobnosti automobilového sportu, kteří chtějí vyjádřit své názory na nadcházející sezonu, se zařadil i Giancarlo Minardi

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.01. 14:12) Napište svůj názor
Minardi, Giancarlo

Minardi, Giancarlo | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Giancarlo Minardi považuje za důležité nadcházející testy v Jerezu. Neúčast Lotusu na nich nevidí nijak pesimisticky, anglickému týmu věří, že se s tím dokáže vyrovnat. „S příchodem Nového roku se F1 dostala do horkého měsíce. V nadcházejících týdnech některé týmy odhalí, alespoň virtuálně, vzhled svých monopostů v očekávání prvního testu, který je na programu 28. ledna na okruhu v Jerezu. V současnosti nevíme, kolik týmů se testů ve Španělsku zúčastní. Jistá je neúčast týmu Lotus, který byl poznamenán velkým odchodem techniků. Nezapomínejme ale, že tým je stále složený z „tvrdého jádra“, které má kořeny u zrodu týmu Toleman, který se svým personálem dokázal čelit výzvám a přežít v různých podmínkách.“

Při přípravě nových monopostů mají podle Minardiho výhodu dva týmy, které si sami postaví motor i zbytek vozu – Ferrari a Mercedes. „Stojíme před novou kapitolou F1 a týmy se musí vyrovnat s novými problémy v různých oblastech. Většina týmů dostala od svých dodavatelů „krejčovské figuríny“ – motory, kolem kterých se teď pokouší co nejlépe postavit zbytek. Ferrari a Mercedes mají z tohoto hlediska výhodu, dělají si všechno sami.“

Faktorů, ovlivňujících vývoj závodů a pořadí v tabulce bude v následující sezoně víc. Podle Minardiho možná nebude stačit mít v týmu skvělého jezdce… „Bude to těžká sezona, kde hlavní slovo budou mít spolehlivost a spotřeba paliva. Letos nebude stačit mít nejvýkonnější vůz. Vítězný monopost musí být také spolehlivý a s malou spotřebou paliva. Po osmi letech, kdy se pravidla skoro neměnila, se musí začít od nuly. Zkoumají se nové věci ohledně rekuperace energie, v této oblasti vidíme velký pokrok. Pro týmy bude důležité najít ten správný vztah se svými dodavateli v zájmu co nejoptimálnější adaptace jednotlivých dílů do nového vozu. Vzhledem k posledním sezonám narůstá důležitost předsezonních testů. Týmy se zajímají zejména o první okruhy absolvované v testech. V minulosti zaručovala úspěch týmu i sestava pilotů. Letos se může stát, že nebude stačit mít ve svém týmu Alonsa, Vettela, Rosberga, nebo Hamiltona. Zvítězit v roce 2014 nebude vždy znamenat být nejrychlejší na trati…“

Vytisknout

Diskuze: Minardi: Klíčovými slovy roku 2014 budou spolehlivost a spotřeba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.01.2014 14:12 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gill sensors

Problémy vyřešeny: FIA homologovala senzory Gill pro měření průtoků paliva

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud