Marko je přesvědčený o tom, že Red Bull půl sekundy neztrácí

Petr Hlawiczka, 8. března 2022, 06:30 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je po prvních předsezónních testech klidný. Vysvětluje, proč není důvod k obavám, že jeho tým zaostává o půl sekundy za Mercedesem, jak naznačily páteční časy.

Počet komentářů:  84 komentářů (Poslední 10.03. 09:31) Napište svůj názor
Max Verstappen s RB18 během prvního testovacího dne v Barceloně

Max Verstappen s RB18 během prvního testovacího dne v Barceloně | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Sergio Pérez s vozem RB18 na nejrychlejšího Lewise Hamiltona (1:19,138 min) během posledního dne testů ve Španělsku ztratil 0,418 sekundy, Max Verstappen dokonce 0,618 s. Úřadující mistr světa však měl při tom obuty středně-tvrdé (C3) pneumatiky, zatímco Brit s Mercedesem využil ty nejměkčí, které Pirelli přivezlo (C5).

Navíc podle Marka nejezdil s prázdnou nádrží. "Nikdo neví, s jakou hmotností kdo jezdil," poukazuje na neznámou v podobě programů jednotlivých týmů.

A znovu připomněl, že by do boje o vítězství ve velkých cenách mohla promluvit další stáj: "Zdá se, že kromě nás a Mercedesu by vpředu mohlo být opět Ferrari," komentuje formu stáje z Maranella, kterou Christian Horner označil za "probouzejícího se obra."

img-responsive

Mercedes i Red Bull si všímají dobré formy Ferrari | foto: Pirelli

Rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem podle Marka není každopádně takový, jak ukazují časy na kolo z posledního dne testů: "Nejsme o půl sekundy pozadu. Jezdili jsme na tvrdých pneumatikách, zatímco Mercedes měl o dva stupně měkčí směsi. Nicméně se už těším na další testy."

"Auta jsou těžká, ale extrémně rychlá Je to vzrušující pozorovat, jak budou nová pravidla interpretována. Mercedes má úplně odlišný koncept než my," libuje si nad rozmanitostí nových aut, která byla letos postavena podle zcela nových technických pravidel.

Připouští, že jejich monopost RB18 trpí nadváhou, připravované nové díly jej ale posunou blíže k minimálnímu hmotnostní hranici, kterou pravidla stanovují na 795 kg: "Stále jsme hodně vzdálení váhovému limitu. Zároveň máme nové díly."

Na limitu byla v Barceloně pouze Alfa Romeo, doplatila však na příliš lehkou a křehkou podlahu, která se lámala. S tím, jak jí bude muset zesílit, poroste i její váha. FIA proto bude tento týden v Bahrajnu jednat s týmy o zvýšení min. hmotnosti pro rok 2022 na 800 kg, jak si přeje většina týmů.

Vytisknout

Diskuze: Marko je přesvědčený o tom, že Red Bull půl sekundy neztrácí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 10.03.2022 09:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 84 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez testuje druhý den v Barceloně

Red Bull by do Bahrajnu mohl přijet s překvapením, Mercedes poodhalí skutečnou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud