Češi to mají na háku. O některá auta stále nestojí, výrobcům a reklamám navzdory

AutoRoad.cz, 7. června 2019, 00:48 Google+

Centrální registr vozidel v České republice ukázal skutečný stav zájmu o automobily, které výrobci ve shodě s některými politiky Evropské unie hodlají brzy nabízet jako jediné možné řešení osobní mobility. Ekologicky smýšlející kupující jsou, auta do zásuvky ale nechtějí a volí hybridy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

V období ledna až května 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 106 596 osobních automobilů, což představovalo meziročně o 11 256 registrací méně, tj. -9,6 %.

Z pohledu jednotlivých druhů paliv je letošní bilance značně rozdílná. Největší propad (-55,7 %) byl z pohledu paliv evidován u osobních automobilů na stlačený zemní plyn (CNG), propad byl však evidován také u LPG (-40,2 %), naftových (-21,7 %) a benzínových vozidel (-2,9 %). Téměř dvakrát více (97 %) než ve stejném období loňského roku bylo evidováno vozidel s hybridním pohonem.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

„V úvodních pěti měsících bylo evidováno 277 elektromobilů, meziročně byl zaznamenán jen 3% růst,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Propad zaznamenaly zejména plug-in hybridní vozidla, kterých bylo registrováno 106, o 29 méně než ve stejném období loňského roku. Celkem tak bylo v letošním roce registrováno 383 osobních vozidel „do zásuvky“, meziročně o 21 méně (-5,2 %).“

Lídrem na trhu elektromobilů byl s 69 registracemi Nissan, podíl elektromobilů na celkových registracích této automobilky činil 6,1 %, prakticky každý 16. registrovaný Nissan byl do zásuvky. Volkswagen si připsal 48 registrací, BMW 44, Hyundai 34 a Tesla 31. Nejvíce plug-in hybridů (26) zaregistrovalo Mitsubishi, Volvo (24) a Hyundai (17).

Každé 278. registrované osobní vozidlo v roce 2019 bylo tzv. dobíjecí (pozn. elektromobily + plug-in hybridní vozidla), podíl na všech registracích představoval 0,36 %.

Pomineme-li automobilku Tesla, která produkuje výhradně elektromobily, byly relativně významné podíly dobíjecích vozidel na všech registrovaných vozidlech evidovány u Jaguaru (15,57 %), Smartu (15,38 %) a Mini (9,58 %).

ZDROJ: TISKOVÁ ZPRÁVA CENTRUMU DOPRAVNÍHO VÝZKUMU

Vytisknout

Diskuze: Češi to mají na háku. O některá auta stále nestojí, výrobcům a reklamám navzdory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud