Augusto Farfus:
Augusto Farfus sice úvodní závod neovládl systémem start cíl (v průběhu závodu se dokonce propadl až na 7. místo), přesto se jeho vítězství dá označit za dominantní. BMW v jeho případě použilo zajímavou pneumatikovou taktiku - Brazilec odstartoval na nových pneumatikách Option, během prvních zastávek tým přezul na klasické pneumatiky a pro závěrečnou část závodu zvolili u BMW použitou měkkou směs.
"Udělali jsme [v taktice] pokrok, závod lépe chápeme.Jde o optimalizaci stintu s měkkými pneumatikami Option," popisuje pro 'motorsport-total.com' Brazilec. Nové pneumatiky jsou sice asi o vteřinu na kolo rychlejší, ale po odjetí asi 80 kilometrů (v závislosti na okruhu) najednou odejdou (tzv. drop-off). "Když odstartujete na měkčích pneumatikách, ale nedostanete z nich hned maximum, tak vydrží. Záleží to na Vás."
Farfus nechtěl v úvodní fázi bojovat s Timem Scheiderem, protože by se zbytečně oba soubojem zdržovali. To mu před startem dokonce i slíbil - jezdec Audi a jezdec BMW tedy uzavřeli pakt o neútočení. Vzájemnému duelu se chtěla dvojice vyhnout především v prvních třech kolech, kdy není možné používat DRS. "Nebyla to opravdová strategie v pravém slova smyslu, dalo by se to nazvat spíše něčím jako dialogem. Jde o to být chytrý."
Augusto má zajímavou statistiku z posledních třech kvalifikací: 1., 1. a 2.
Tato strategie však nevyšla úplně přesně podle plánu, protože Tambayovi začala RS5 hořet. Tým RBM musel svého jezdce zavolat do boxů předčasně: "Bohůžel vyjel Safety-car a já jsem nemohl můj stint dokončit."
Dirk Werner:
Farfus na výjezd Safety-caru doplatil, kolega Werner jakoby vyhrál loterii. Jeho modrá M3 DTM startovala z chvostu pole (22. místo), ale najednou se objevila na 6. místě! "Pole tak bylo opět spojeno dohromady," říká Werner. Ten byl sice s rychlejšími pneumatikami Option zaseknutý v provozu, jenže ty mu v kombinaci s DRS umožnili předjíždět soupeře. Konečný posun z 22. místa na 2. v cíli je největší stíhací jízdou v historii DTM!
M3 DTM byla k pneumatikám velmi ohleduplná: "Šlo to velmi dobře, ani jsem nevěděl, kolik aut jsem předjel." Dirk měl však jednu výhodu - ostatní jeli s vozy nastavenými na morký povrch, jeho M3 však byla nastavená na sucho. (více o pocitech Wernera v cíli v tomto článku)
Nastavení na sucho bylo znát
Souboj o druhé místo přišel před koncem závodu s Christianem Vietorisem, jezdcem Mercedesu. A zatímco duel mezi Paffettem a Tomczykem zrovna v rukavičkách nebyl, Německý dvojboj se nesl v jiném duchu: "Byl to opravdu tvrdý oříšek. Christian byl ale fairový protivník. Nikdy jsme se nedotkli. Když jsem byl vpředu, tak toho už prostě nechal. Bylo to tak po celý závod."