Italský tříválec Benelli Cafe Racer 08

| foto: Archiv MOTO365.cz

Velmi krásně futuristicky provedená motorka z italské produkce Benelli se v roce 2008 ukázala s designem, se kterým by uspěla i za několik let....

První Cafe Racer byl postaven na základě velmi oblíbené verze od Benelli a to typu TNT. Sofistikovaně vyrobená TNT splňovala již před 2 lety ty nejpřísnější kritéria designu, což se nakonec projevilo v prodejnosti a celkové oblíbenosti tohoto modelu.

Základem Café Raceru byly rysy od TNT. Extraordinérní tvary poskytující jednomu požitek z jízdy a dostatečné pohodlí a pro dva spíše nutnou přepravu. Poměrně hodně se inženýři v Benelli pohráli z aerodynamikou a celkový vzhled o tom jasně vypovídá. Ve smyslu akcelerace tvořený světlomet, zpětné zrctátka, profil nádrže a celkový vzhled vypovídá, že požitek ze zrychlení bude hodně silný a vlastně i důvodem proč takovou motorku mít.   

Jak bylo zmíněno na začátku, základem pro stavbu bylo TNT. Co se týče motoru, tak je tady opět historie v tomto modelu. Nicméně aby nebylo úplně všechno stejné s TNT, tak Café Racer má modifikovanou verzi motoru z roku 2005 a upravené technické parametry. Lépe elektronicky řízená pohonná jednotka potom vykazuje lepší výkon a kroutící moment. Ve finále je garantovaná i snížená spotřeba o 10 - 20 %. Velmi dlouho se třívalcovými motory prezentoval anglický Triumph, ale poté co bylo potřeba udělat změny v motorické části motorek, došlo na "třívalcový styl" i u ïtalských motorek. Vynikající předpoklady pro převážně městský provoz tak může tento motocykl uplatnit ve velkém stylu, protože design a dobrá pohonná jednotka je základem konkurenceschopnosti mezi velmi početnou skupinou "streetfighterů". Cena se u tohoto modelu pohybuje kolem hodnoty 350 000,- Kč včetně DPH.

Technická data
MOTOR
Typ motoru:               vodou chlazený řadový tříválec, 4 ventily na válec 
Obsah:                       1130 ccm
Vrtání x zdvih:             88 x 62 mm
Kompresní poměr:   11,5 : 1
Výkon motoru:            101 kW / 9250 rpm
Kroutící moment:       117 Nm / 6750 rpm
Vstřikování:                 elektronické, 1 jehla na válec 
Výfuky:                         ocelová koncovka
Převodovka:               6 stupňová
Spojka:                        v olejové lázni

PODVOZEK
Rám:                              z ocelových trubek
Přední odpružení:        43 mm Marzocchi upside-down vidlice
Zdvih předního kola:    127 mm
Přední ráfek:                  litý Brembo, 3,50 x 17
Přední pneu:                 120/70 R17
Zadní odpružení:          nastavitelný tlumič, jednoramenná kyvka
Zadní ráfek:                   litý Brembo, 6,00 x 17
Zadní pneu:                  190/55 R17
Přední brzdy:                poloplovoucí 2 x 320 mm kotouče, čtyřpístkový Brembo třmeny
Zadní brzda:                240 mm  kotouč, dvoupístková

OSTATNÍ ÚDAJE
Suchá váha:                199 Kg
Výška sedla:                780 mm
Rozvor:                          1490 mm
Přístroje:           digitální multifunkční display:  tachometr, otáčkoměr, kontrolka servisu,                     kontrolka paliva, kontrolka teploty oleje, kontrolka rezervy, kontrolka                   neutrálu, blinkrů,
Záruka:                         2 roky bez omezení počtu najetých Km
Verze:                           dvoumístná
Barevná provedení:   zlatá metalíza s vínovým rámem
Cena:                           346 000 Kč vč. DPH
 



 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy