Jaguar E-Type s elektromotorem? Žádná svatokrádež, výsledek je famózní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. září 2017, 11:59 Aktualizováno 7.9.2017, 12:23 Google+

Konverze klasického Jaguaru E-Type první série na elektromobil může mnoha lidem znít jako svatokrádež, ovšem pokud se toho ujmou experti z Jaguar Land Rover Classic, pak to nemůže dopadnout špatně. Důkazem budiž tento Jaguar E-Type "Zero".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar E-Type

Jaguar E-Type | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Společnost Jaguar Land Rover se na akci Tech Fest pochlubila nově zrestaurovaným Jaguarem E-Type první série, který však vyměnil techniku z šedesátých let za to nejmodernější, co současný automobilový průmysl nabízí.

Pod původní a pouze zrestaurovanou karoserií, na originálním šasi, se tak objevila kompletně elektrická pohonná jednotka, kterou doplňuje i moderně zpracovaný interiér a některé moderní prvky exteriéru, jako například LED světlomety, které jsou méně náročné co se energie týče a pomáhají vyššímu dojezdu. Na první pohled ale rozdíly nenajdete.

Elektrická pohonná jednotka disponuje výkonem 220 kW (300 k) a navržena byla specielně pro použití pod kapotou E-Type Zero. Sada Li-Ion baterií má stejné rozměry a podobnou váhu jako původní šestiválcový motor XK. Technikům se navíc povedlo umístit motor s bateriemi tak, že odpovídá původnímu umístění spalovacího motoru. Hmotnost pak překvapivě klesla o 46 kg oproti originálu.

Díky elektrickému systému o podobných rozměrech jako měl motor spalovací navíc nebylo nutné upravovat podvozek ani brzdy, což celou konverzi i následnou homologaci markantně usnadnilo. Chování vozu se tedy dá označit za takřka identické.

Tato konverze navíc může být provedena takřka u všech vozidel, které využívaly motor XK. Ten se vyráběl od roku 1949 do roku 1992, takže paleta vozů je poměrně široká a kromě E-Type zahrnuje i modely jako XK120, MK2 nebo XJ6.

U každého elektromobilu se samozřejmě řeší dojezd, který zásadně ovlivňuje několik faktorů. Při konverzi E-Type byly technici poměrně omezeni prostorem, takže do vozu vměstnali baterie o kapacitě 40 kWh. I s nimi je ale vůz schopen urazit až 270 km v reálném provozu a jeho nabíjení zvládnete i bez výkonných nabíječek za 6 až 7 hodin.

Vytisknout

Diskuze: Jaguar E-Type s elektromotorem? Žádná svatokrádež, výsledek je famózní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Kia Proceed

Nová Kia Proceed? Tady jsou další detaily úchvatného konceptu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud