Caparo T1 dostane nový a výkonnější motor

Jan Fiala, 26. března 2007, 20:45 Google+

Po roce přísně tajného vývoje se Caparo T1, které má vizáž a výkonnost srovnatelnou s monoposty Formule 1, dočká v létě zahájení prodeje,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
T1

T1 | foto: Caparo

Sdílejte článek

a to s novým a výkonnějším motorem, než bylo dříve uváděno. Výšší výkon se odrazí i na ceně vozu, která se bez daní bude pohybovat na úrovní 180000 liber šterlingů.

Zakázkový a lehoučký vůz Caparo T1 (jak jsme psali již dříve) dostane celohliníkobý motor V8 s objemem zvětšeným na 3,5 litru a atmosférickým plněním. Hmotnost motoru je menší než 100 kilogramů a motor dosahuje výkonu až 200 koní na litr objemu (tedy až 700 koní). Protože Caparo T1 si zachová nominální hmotnost 500 kg, bude potenciál poměru mezi výkonem a hmotností výrazně překračovat dříve avizovanou hodnotu 1000 koní na tunu.

Caparo T1 je navrženo a vyráběno společností Caparo Vehicle Technologies. Jde o společnost, zabývající se designem a návrhem výkonných vozů. Společnost byla založena rychle se rozvíjející skupinou Caparo Group a má za úkol vytvářet pokročilé produkty prošpikované technologií, nabízet materiálové inženýrství a designové služby pro automobilový průmysl, motorsport, letecký průmysl nebo zákazníky z řad lodních dopravců.

V kooperaci s možnostmi globálních výrobních kapacit hodlá Caparo napomoci rychlejšímu a masivnějšímu používání nízkohmotnostních kompozitních materiálů pro návrh struktur vozidel. Tomuto účelu má jako příklad posloužit i Caparo T1 - demonstruje schopnosti společnosti Caparo pomáhat výrobcům automobilů s omezováním emisí oxidů uhlíku u běžných silničních vozů, a to aplikováním principů návrhu nízkohmotnostních vozů.

Specifikace modelu Caparo T1 z oblasti formule 1: zrychlení 0-160 km/h za méně než 5 sekund, zastavení z rychlosti 160 km/h za méně než 3 sekundy, zrychlení z klidu na 100 km/h za ohromující 2,5 sekundy.

Foto: Caparo Vehicle Technologies

Vytisknout

Diskuze: Caparo T1 dostane nový a výkonnější motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

reklama

Doporučujeme

308 Hybrid HDI

Hartge představil Bmw 3 Cabrio

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud