Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Petr Hlawiczka, 31. července 2019, 06:45 Google+

Renault v Německu uvedl, že se mu už se svou pohonnou jednotkou podařilo na dráze překonat magickou hranici 1000 koní (736 kW). Co na to říkají soupeři?

Počet komentářů:  96 komentářů (Poslední 28.08. 09:30) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renaultu

Pohonná jednotka Renaultu | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Francouzský výrobce by tak byl první, kdo by v moderní hybridní éře překonal tento milník. Pohonné jednotky kromě V6 motoru s vnitřním spalování (ICE) o objemu 1,6 litru obsahují také elektromotor, který k výkonu přispívá 120 kW (163 koní).

Podle Mercedesu ne, podle Renaultu ano
V roce 2014 po jejich zavedení Mercedes točil 850 koní, od té doby jde výkon a tepelná efektivita stále nahoru - nyní již přesahuje 50 %. Zástupce vedoucího týmu nedávno uvedl, že jsou v reálném výkonu na trati velmi blízko 1000 koní, ale že ji zatím nikdo nepřekonal - "ani Ferrari."

Jenže Renault nyní tvrdí něco jiného. Podlé šéfa motorového oddělení Rémiho Taffina byla hranice prolomena: "Pouze při určitých výkonnostních špičkách v kvalifikaci. Tento výkon nedokážeme dosahovat pořád. Záleží na mnoha faktorech, například na okruhu a na okolních teplotách."

A podle jejich GPS údajů na tom není Mercedes o nic hůře s tím, že špičkou je Ferrari: "V kvalifikaci nad Mercedesem a nad námi mají náskok."

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Daimler AG

Jenže s tím jejich německý konkurent nesouhlasí: "Nehovořili bychom o 1000 koních. Možná to Renault počítá jinak než my. Pro nás je stejně nejdůležitější čas na kolo." Taffin nad tím v rozhovoru pro Auto Motor und Sport kroutí hlavou: "Možná počítají s anglickými koňmi."  736 kW totiž odpovídá jejich 987 koním na brzdě.

Rozhodují detail: Tři gramy paliva navíc či vylepšený DRS systém
Renault letos opravdu dostihl Mercedes, během zimy a s posledním vylepšením v Paul Ricard přidali přes 60 koní. Největší brzdou je omezení průtoku paliva na 100 kg/h, který může být krátkodobě překročen o 3 gramy, což může poskytnout ten drobný prostor pro rozhodující vstřik.

Výkon pomáhá zlepšit také propracovaný DRS systém - při jeho aktivaci se zlepší proudění vzduchu do motoru. "Můžete tak získat pět až šest koní," potvrzuje Taffin.

img-responsive

Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

A jak to je s jejich výkonem v neděli? "V závodě máme přes 950 koní, občas 960 nebo 970 koní," pokud piloti francouzského týmu potřebují předjíždět.

I když dle GPS údajů drží krok s konkurencí, tak nicméně souhlasí s tím, že se výkony napříč polem špatně porovnávají: "Jsou zde určité neznámé - například aerodynamický odpor aut. Přesný výkon konkurence bychom získali pouze tehdy, kdybychom jejich motory nechali běžet na našich testovacích stolicích."

A co na údajné prolomení hranice 1000 koní říká Honda s Red Bullem? "My jsme spolehliví. Renault možná dosahuje 1000 koní, ale my jim v závodě dáváme kolo," odpověděl sarkasticky jeden z inženýrů Red Bullu. Přesný údaj o výkonu japonského výrobce však odmítá sdělit.

Vytisknout

Diskuze: Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 28.08.2019 09:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 96 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel projel cílem Velké ceny Německa jako druhý

"Jsem stejně netrpělivý jako vy," říká Vettel. První vítězství Ferrari má…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud