Chester o příčinách nehody Grosjeana a okruhu v USA: Bude nám sedět

Petr Hlawiczka, 19. října 2015, 06:40 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester se ohlíží za závodem Rusku a nehodou Romaina Grosjeana, a hovoří o očekáváních týmu před oblíbenou Velkou cenou Spojených států v texaském Austinu. Trať by měla jejich vozu E23 sedět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean v Soči

Romain Grosjean v Soči | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

O závodu v Rusku: Grosjeanovo auto na dráze opravíme

Když se ohlédneme zpět za výkonností týmu v Soči, splnila vaše úroveň konkurenceschopnosti očekávání?
NCh: Předpovídali jsme, že v Rusku budeme hodně konkurenceschopní, což Romain v sobotní kvalifikaci potvrdil, když se kvalifikoval jako osmý se ztrátou pouhé desetiny na šesté místo. Mysleli jsme si, že tam budeme hodně dobří.

Pastorova závodní rychlost na měkkých pneumatikách byla poměrně dobrá, na druhou stranu na super-měkkých tak silný nebyl. Celková výkonnost na dráze byla solidní. Je samozřejmě škoda, že Romain měl obtížné první kolo, a pak nehodu. Jinak bychom závodili se Sergiem Pérezem.

Ozřejmil tým to, co se Romainovi v neděli stalo - důvody nárazu ve vysoké rychlosti?
NCh: V datech ani v součástkách není ani náznak, že by se něco zlomilo a následně způsobilo nehodu. Při vyšetřování žádné nehody to není jednoduché vyvodit závěry, ale vypadá to, že Romain byl zřejmě příliš blízko McLarenu a přišel o část přítlaku, kvůli tomu ztratil přilnavost. Nevidíme nic, co by nasvědčovalo, že šlo o selhání vozu.

img-responsive

Romain Grosjean v Soči | foto: Lotus F1 Team

Jaký je rozsah poškození?
NCh: Je docela velké, ale auto odolalo nárazu dobře. Pravá strana utrpěla poškození - přední a zadní poškození vpravo, nos, zadní křídlo, nárazová struktura. Nezaznamenali jsme ale nic, co  by nám mělo zabránit v tom, abychom ho dali opět dohromady.

Auta se do Enstone vrátí až po posledním závodu sezóny.
NCh: To je pravda, pro ně jde o dlouhé období! Jakákoliv práce, která se musí na autech udělat, se teď až do Abú Zabí provádí na dráze. To znamená, že mechanici budou mít v Austinu s přestavbou Romainova šasi napilno.

 

Lotusu to má v Americe šlapat

Jaké jsou hlavní vlastnosti okruhu Circuit of the Americas?
Nick Chester: Okruh má zajímavou konfiguraci s rychlým prvním sektorem, který obsahuje poutavou kombinaci rychlých zatáček. Ke konci kola se nacházejí pomalejší zatáčky a dlouhá zadní rovinka. Jde o celkem smíšenou trať - je technická a piloti takové mají rádi.

Jaké úrovně přítlaku jsou pro ni zapotřebí? A co opotřebení pneumatik?
NCh: Úrovně přítlaku se pohybují od středních po vysoké. Nebudeme používat maximální přítlak, protože by nás zpomaloval v prvním sektoru a na zadní rovince.

img-responsive

Lotus v Austinu | foto: Lotus F1 Team

Pokud jde o pneumatiky, tak v Austinu budeme mít k dispozici měkkou a středně-tvrdou směs Pirelli. Opotřebení pneumatik bude hodně standardní - asfalt je relativně hladký a očekáváme zřejmě dvě zastávky na závod, ale bez extrémního opotřebení.

Lotus byl v Austinu v minulosti úspěšný - bude sedět vozu E23?
NCh: E23 by si mělo vést v Austinu docela dobře. Prokázalo, že na většině tratí funguje dobře a já si myslím, že bychom mu Circuit of the Americas měl celkem sedět. Snad se kvalifikujeme mezi nejlepších deset a získáme slušnou porci bodů.

Austin představuje pro tým populární podnik.
NCh: Absolutně. Jde o skvělé město, kde se toho děje hodně. Když se kluci dostanou z okruhu, určitě si užijí nějaké texaské jídlo. Je to závod se skvělou atmosférou. Fanoušci jsou úžasní, a když vidí členy týmu, ptají se na závodění s opravdovým zájmem. Je to opravdu příjemné.

Vytisknout

Diskuze: Chester o příčinách nehody Grosjeana a okruhu v USA: Bude nám sedět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams při testech v Barceloně

Williams: Dřívější začátek sezóny 2016 vyjde týmy hodně draho

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud