Šéf Haasu opouštěl Melbourne naštvaný. Co ho rozčílilo nejvíc?

Robert RoBertino Pavelka, 31. března 2017, 09:20 Google+

Pro Haas to mohlo být zopakování famózního startu v loňském roce, kdy v Austrálii překvapil svět F1 a Romain Grosjean na zbrusu nové konstrukci dokázal při debutu dojet na šestém místě. Letos však americký tým opouštěl Melbourne v mnohem horší náladě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Steiner nebyl s výsledkem týmu v Melbourne spokojen, ani Gene Haas neměl důvod k úsměvu

Steiner nebyl s výsledkem týmu v Melbourne spokojen, ani Gene Haas neměl důvod k úsměvu | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Po kvalifikaci to vypadalo královsky. Grosjean byl na startovním roštu šestý, což bylo pro Haas F1 Team doposud nejlepší umístění, zatím byl stejný pilot jen dvakrát sedmý - loni v Japonsku a Brazílii. V závodě se držel na sedmém místě, když mu začala unikat voda. Kevin Magnussen začal kolizí se Sauberem Marcuse Ericssona a propadl se na chvost startovního pole, nakonec ani on neviděl cíl prvního závodu sezóny.

"Víme, že auto je dobré, piloti jsou pozitivně naladěni - zejména Romain byl ve velmi dobrém rozpoložení. Přišel o své místo na úkor Felipe Massy hned na začátku, ale příliš ho to nepoznamenalo. Držel si rychlost a každý mohl vidět, že dokázal udržet Toro Rosso v patřičném odstupu. Ale, to je vždycky... kolik takových příležitostí dostaneme? Dobré umístění ve středu pole, to je ztracená šance. Je to zklamání, ale také to mohlo být ještě horší, mohli jsme být pomalí," hodnotí situaci Günther Steiner.

Nicméně ačkoliv tým a jeho manažer opouštěli Melbourne značně rozladěni, nadále hýčkají naděje, že s ohledem na tempo vozu v australském závodě by nemělo trvat dlouho, aby se Haas F1 Team dostal na bodované příčky. 

"Vůz je docela dobrý. Musíme ho dokázat udržet v pracovním rozsahu. Jak je na tom jsme ukázali právě tady. Kočka vyskočila z pytle, víme, jak na tom jsou ostatní. Víkend si můžete zkazit špatným nastavením, ale obecně platí, že auto je na nějaké úrovni. Máme dobrý plán vývoje, takže lze mít pozitivní dojem. Přesto mě opravdu štve, že jsme nevyužili příležitosti. Bylo velice snadné dosáhnout na sedmé, možná i šesté místo. Měli jsme na něj, jen to chtělo dokončit závod," připouští Steiner.

img-responsive

Romain Grosjean držel 13 kol sedmé místo | foto: Haas F1 Team

Tým očekává větší vyrovnanost

Pokud se podíváme na premiérovou sezónu amerického týmu, tak z jeho 29 dosažených bodů jich 22 nasbíral v prvních čtyřech závodech sezóny. Pro letošní rok chce Steiner dosáhnout větší konzistence, udržet si rychlost na většině okruhů a především být spolehlivější.

"Spolehlivosti lze dosáhnout mnohem snáze než rychlosti. Určité tempo máme, ale musíme ho dosáhnout všude, na každé trati, být vyrovnanější než loni. To je náš letošní cíl. Na druhou stranu musíme být dostatečně spolehliví, protože můžete mít nejrychlejší auto, ale jakmile vám nevydrží, jste bez bodů. O ty budeme usilovat v Šanghaji," plánuje Steiner.

img-responsive

Romain Grosjean s Haasem v Číně | foto: Haas F1 Team

Jenže právě Čína byla tím z oněch čtyř prvních závodů sezóny 2016, kde se Haasu vůbec nedařilo a Grosjean tehdy označil závodní víkend za vyloženě "strašný". Tentokrát se ale očekává, že situace dopadne zcela jinak. Steiner na otázku, zda se nebude propadák z loňska opakovat, odvětil stručně: "Mám velkou míru důvěry. Myslím, že jsme se od té doby hodně naučili a Čína byla spíše výjimkou, takže doufám, že se nebude opakovat. Ale nikdy nemáte jistotu, nic není jednoduché."

Vytisknout

Diskuze: Šéf Haasu opouštěl Melbourne naštvaný. Co ho rozčílilo nejvíc?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Antonio Giovinazzi během Velké ceny Austrálie 2017 se Sauberem C36

Sauber jedná o motorech pro rok 2018 s Hondou i s Mercedesem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud