"Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

Petr Hlawiczka, 18. října 2019, 06:30 Google+

Lewis Hamilton by si přál, aby Formule 1 v sezóně 2021 po rozsáhlé změně technických pravidel nemusela využívat systém pro snížení odporu (DRS), který se využívá pro předjížděni, které kritici často označují za umělé.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 18.10. 17:41) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W10 na Hockenheimu

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 na Hockenheimu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Tento systém umožňuje ve vymezených zónách na některých rovinkách dočasně snížit odpor pomocí přenastavení horní klapky zadního křídla, pokud se jezdec drží do jedné sekundy za svým soupeřem. V F1 byl zaveden v roce 2011, aby se zvětšil počet předjížděných manévrů.

To se skutečně povedlo, často však bývá kritizován jako umělý pomůcka. Hamilton o DRS sám kdysi uvedl, že jde o záplatu problému, kdy auta nedokážou jezdit těsně za sebou. F1 má tento problém řešit v nových technických pravidlech, podle nichž budou muset týmy v roce 2021 postavit docela odlišné monoposty.

DRS má na vozech zůstat, ale vedení F1 se může rozhodnout jeho používání nepovolit, pokud bude spokojeno se zlepšením schopnosti vozů jezdit těsně za sebou a následného předjíždění, což má být dosaženo zjednodušením aerodynamiky a snížením turbulencí.

img-responsive

Lewis Hamilton není fanouškem DRS | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Já s tím nic nenadělá, ale myslím, že DRS asi ještě chvíli budou součástí Formule 1. Nevím, jestli ho nechají i v roce 2021. Dokážu si představit, že ano, ale tato křídla budou o dost větší a snad se bude jezdit lépe za druhým vozem, takže ho pak možná nebude zapotřebí," uvádí Hamilton, jenž se často nachází ve vedení závodů a tudíž není příznivcem této pomůcky.

Podle něj předjížděcí manévry s pomocí DRS neposkytují pilotům takové zadostiučinění: "U některých předjetí začnete s manévrem až v polovině rovinky, což samozřejmě není moc vzrušující."

"Chcete, aby k tomu docházelo v zatáčce, zaútočit na vnitřek druhého auta. Ale je to také, jaké to je. Neotravuje mě to. Stále musím pokoušet dostat se do té správné pozice, abych to využil," dodává lídr šampionátu kráčející za svým šestým titulem v F1 - před svým týmovým kolegou a druhým mužem v pořadí, Valtterim Bottasem, má 4 závody před koncem náskok 64 bodů.

Vytisknout

Diskuze: "Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 18.10.2019 17:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud