„Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 24. července 2019, 12:02 Google+

Nigel Mansell toho s Formulí 1 zažil spoustu. Závodil v období osmdesátých a devadesátých let. Jak na tuto dobu vzpomíná?

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 28.07. 12:38) Napište svůj názor
Mansell, Nigel

Mansell, Nigel | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Nigel Mansell patří k největším legendám F1. Mistr světa z roku 1992 sváděl svého času památné souboje s piloty, kterými byli například Ayrton Senna či Alain Prost. Za svou kariéru vystřídal hned několik týmů. Jmenujme Williams, Ferrari a Lotus. Zažil také éru turba v osmdesátých letech. „Takový Williams FW11B, tomu autu se už dnes nic nepřiblíží. F1 se už k ničemu takovému nikdy nevrátí, proto dnešní jezdci nikdy nebudou vědět, jak se chová skutečné auto F1“.

Pětašedesátiletý Brit dále pokračuje „V kvalifikacích měla naše auta výkon kolem 1500 koní. BMW jich údajně mělo ještě víc. A když se vám na šestku na rovince protáčela kola v rychlosti 280 až 290 km/h, tak to jako jezdec slovy ani nedokážu popsat. V každé zatáčce, do níž jste se přiřítili, se vás auto obrazně pokoušelo zabít,“ vypráví Mansell.

Další část rozhovoru se točila kolem úrovně bezpečnosti. I zde má Nigel Mansell celkem jednoznačný názor. Nelíbí se mu trend spousty současných okruhů, kdy jezdec vyjede z dráhy a po asfaltové únikové zóně se vrátí zpět, aniž by ho to často jakkoli potrestalo. „Třeba na starém okruhu v Silverstone jsme jeli po rovince Hangar rychlostí 320 kilometrů za hodinu, pak jsme šli s plným plynem do Stowe bez toho, abychom zvolnili. Přitom na tomto okruhu byly na vnější straně zatáčky dvacet centimetrů široké sloupy, mezi kterými bylo natažené pletivo. Jestliže jste vyletěli ven, skoro jistě jste to trefili“.

Na závěr svých vzpomínek Brit dodal „Po stránce bezpečnosti se to v tomto období ubíralo správným směrem, ale ještě nebyla k dispozici dostatečná technologie, která by věci radikálně zlepšila. Občas to bylo dost kruté.“

Vytisknout

Diskuze: „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 28.07.2019 12:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica s Williamsem FW42 během tréninku v Silverstone

Williams zrychlí možná až o sekundu, Racing Point připravuje B-verzi auta

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud