Max Mosley o kvalifikaci, motorech a BAR

Daniel Šupa, 8. května 2005, 00:24 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace absolvoval v Barceloně horkou tiskovou konferenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mosley - Stoddart

Mosley - Stoddart | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Max Mosley odmítl kritiku za současnou dvojitou kvalifikaci. „Ve vší korektnosti, tato změna byla navržena Berniem Ecclestonem, který si myslel, že kvalifikace v neděli ráno bude dobrý nápad, ale chyby se občas dělají.“

FIA byla hodně kritizována za loňské přijetí nových technických předpisů bez souhlasu technické skupiny. Prezident FIA ale odmítl, že by šlo o nedemokratický krok. „Změny v oblasti aerodynamiky a pneumatik měly souhlas všech deseti týmů a změny v oblasti motorů podpořilo 7 týmů z deseti.“

Na dnešní tiskové konferenci jsme se dozvěděli něco málo i o novém přechodu na motory V8 s objemem 2400 ccm. Předpisy bude omezeno použití určitých materiálů, váha i výška těžiště, což má přinést pomalejší nárůst výkonu motorů. „Od roku 1955 jde výkon pořád nahoru a my doufáme, že tímto nárůst výkonu zpomalíme.“ Mosley si dále slibuje, že zvýhodní menší výrobce motorů s omezenou finanční možností.

A kdo vlastně přišel s nápadem omezit náklady na vývoj motorů? „Na počátku byl Ford a Renault, poté Ferrari, které však nebylo jednáním nakloněno a následně Toyota.“ Podle prezidenta FIA hrozilo, že pokud by nebyl omezen výkon motorů, před rokem 2008 by byl výkon 1100 koní a neudržitelná bezpečnost takových závodů.

FIA si klade za cíl udržet Formuli 1 jako špičku motoristických závodů s nejnovějšími technologiemi a systémy, ale rozhodující ve voze musí být stále jezdec, ne naopak.

Max Mosley byl dotázán i na kauzu BAR. Potvrdil, že po vyčerpání veškerého benzínu měl vůz Jensona Buttona váhu 594,6 kilogramu. „Takový vůz je proti předpisům a komisaři udělali v Imole při svém rozhodování chybu.“

Na otázku, proč tak tvrdé potrestání, když u Williamsových brzd v loňském roce a Ferrariho spoilerů v roce 1999 byly postihy nesrovnatelně jiné odpověděl: „Ne, zákaz startu ve dvou závodech nebude striktní při dalších porušeních předpisů. Proti zmíněným případům šlo u BAR o jasný úmysl. U Ferrari mohli použít špatný úhel neopatrností a u Williamsu asi také nebyl přímý úmysl.“


Foto: Minardi F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Max Mosley o kvalifikaci, motorech a BAR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Piquet jr., Nelson

V čem spočívá problém nádrže BAR 007?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud