FIA po Číně zváží úpravy DRS zón

Robert RoBertino Pavelka, 27. března 2017, 13:30 Google+

Po Grand Prix Austrálie jsme se měli dočkat revize předpisů týkající se použití zařízení DRS. Charlie Whiting ale hodlá tuto otázku poněkud odložit, spekuluje se, že jedním z důvodů je nepříliš zajímavý průběh prvního závodu sezóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sauber C36 - Ferrari za použití DRS v druhých předsezonních testech v Barceloně, den druhý

Sauber C36 - Ferrari za použití DRS v druhých předsezonních testech v Barceloně, den druhý | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Závodní ředitel Formule 1 Charlie Whiting proto uvedl, že FIA se bude zabývat přezkoumáním DRS, ke kterému mělo dojít dnes, tedy 27. března, až po absolvování druhé Grand Prix v letošní sezóně, tedy závodu v Číně. Vozy používají zařízení Drag Reduction System (systém pro snížení aerodynamického odporu) od roku 2011 za účelem snadnějšího předjíždění ve chvíli, kdy jsou vozy na detekční zóně v odstupu menším 1 vteřiny.

Jak ukázala australská Grand Prix, větší vozy se širšími pneumatikami v důsledku zvýšené hladiny přítlaku lze obtížněji předjíždět, čímž se začínají naplňovat pesimistické hlasy. Proto se FIA zabývá možností v průběhu letošní sezóny provést test se zaměřením na úpravu DRS zón. To potvrdil Charlie Whiting už v průběhu melbournského závodu, ale dle vlastních slov chce ještě s pevným rozhodnutím počkat po Grand Prix Číny.

"Posoudit plně funkci DRS při testech je poněkud obtížné. Nějaké informace máme a v současné době nevidíme nějaké zásadní rozdíly. To je také důvod, proč jsme se rozhodli záležitost vyhodnotit až po dvou závodech, ale ten první ve skutečnosti nebyl pro naše potřeby dostatečně dlouhý, proto jsme tu také před několika lety zavedli druhou aktivační zónu. Jinými slovy, v první zóně se můžete vozu vpředu přiblížit a ve druhé se o něco pokusit. Zdá se, že to funguje celkem dobře, ale na rozhodnutí tady by bylo ještě brzy, proto jsme se dohodli, že finální posouzení uděláme až po druhém závodě," vysvětluje své pohnutky Whiting.

img-responsive

Sebastian Vettel vysvětluje chování nových vozů | foto: Pirelli

Piloti otázku předjíždění v Austrálii popisovali jako "tvrdší než kdykoli jindy", což potvrdil jak Lewis Hamilton, který po tři kola po výměně pneumatik marně útočil na Maxe Verstappena, tak i pozdější vítěz Sebastian Vettel.

"I v předchozích letech bylo dost obtížné jet za někým v závěsu s odstupem jedné a půl či jedné vteřiny, protože turbulence za vozem naruší aerodynamiku. Takže si nemůžete být jisti mírou přilnavosti, navíc nyní naše vozy jsou na aerodynamice postavené, má větší efekt. Jsou navíc širší, takže myslím, že těch turbulencí je víc, čímž se odstup posunul na dvě až dvě a půl vteřiny, ve kterém zažíváme podobné jevy. V této vzdálenosti už cítíte vliv vozu před sebou a v zatáčkách je mnohem obtížnější se ho držet. Na rovinkách bude větrný pytel asi větší, ale nebude možné se udržet v závětří v zatáčkách, což je základ tohoto problému," komentuje situaci Vettel.

Vytisknout

Diskuze: FIA po Číně zváží úpravy DRS zón

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s McLarenem ve Velké ceně Austrálie 2017

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud