De la Rosa: Ferrari letos ještě nic nevzdává!

Petr Hlawiczka, 15. července 2014, 06:50 Google+

Testovací pilot Ferrari oceňuje příležitost svézt se se současným monopostem, což si užil minulý týden v Silverstone, a hovoří o ambicích svého týmu v letošním šampionátu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.07. 09:30) Napište svůj názor
de la Rosa, Pedro

de la Rosa, Pedro | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari se nevzdává
Španěl tuto možnost dostal první den, kdy s Ferrari testoval pro Pirelli: "Bylo to fantastické být zpět ve voze, byl to takový nápor. Šlo vlastně o důležitou příležitost ovládat skutečný vůz z pohledu korelace výsledků ze simulátoru a z trati, abychom viděli, zda je veškerá práce odváděná na simulátorů správná."

Letošní vozy se hodně liší od těch minulých: klesl přítlak, pneumatiky mají nižší přilnavost, zatímco nové pohonn jednotky poskytují dvakrát vyšší krouticí moment: "Ovladatelnost vozu, dávkování výkonu - tolik věcí se liší od té doby, kdy jsem naposledy závodil. Proto je tak důležité v těchto dnech pro testovací piloty jako jsem já hodně pracovat na simulátoru."

"V Silverstone jsme se toho hodně naučili, prošli jsme náš určný vývojový program. Závod od závodu se zlepšujeme a nic letos nevzdáváme, i když už myslíme i na rok 2015," popisuje situaci svého týmu De la Rosa. Ferrari v šampionátu ale patří až třetí místo, přičemž na suverénní Mercedes ztrácí už 206 bodů.

Na Hockenheimu potřebujete z auta dostat vše
Před závodním víkendem v Německu testovací pilot Ferrari uvádí: "Hockenheim je velmi všestranná trať, kde potřebujete z auta dostat vše. Potřebujete výkon, správné vývažení mezi přední a zadní nápravou a také dobrý přítlak, protože i když nejde o dlouhou trať, tak obsahuje všechny typy zatáček."


Video: Pedro de la Rosa o své práci u Ferrari a jeho vyhlídkách (zdroj: Scuderia Ferrari)

"Například v prvním sektoru potřebujete velmi silnou přední část kvůli zatáčce č. 1, protože když se tam jinak potýkáte s nedotáčivostí, nemůžete sešlápnout plyna hodně ztrácíte na výjezdu. Dobrá trakce je klíčová v zatáčkách č. 2 a 5., protože po nich přicházejí dvě nejdelší rovinky dráhy, zatímco vláseknka v zatáčce č. 6 představuje perfektní příležitost pro předjetí.

Co se týče posledního sektoru, potřebujete zkrátka hodně přítlaku. Jde o část trati s největším počtem zatáček, kde vyniká dobré auto po stránce aerodynamické a mechanické," dodává De la Rosa.

Vytisknout

Diskuze: De la Rosa: Ferrari letos ještě nic nevzdává!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.07.2014 09:30 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Caterham testuje u Toyoty v Kolíně a chystá nový nos, Fernandes vývoj blokoval

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud