Přehled maximálních rychlostí a časů v jednotlivých sektorech

Petr Hlawiczka, 9. dubna 2011, 13:30 Google+

SEPANG - KVALIFIKACE; Kvalifikaci v Malajsii zvládl opět nejlépe Sebastian Vettel s Red Bullem. Jaké rychlosti a časy dosahovali piloti v jednotlivých sektorech?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 09.04. 19:56) Napište svůj názor
Red Bull RB7

Red Bull RB7 | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Nejprve se pojďme podívat na to, jak vypadá okruh v Malajsii. První sektor končí 151 metrů před zatáčkou č. 4 - v něm je důležitý zejména mechanický přítlak a trakce ve velmi pomalých úvodních zatáčkách. Druhý sektor je náročný z pohledu aerodynamiky - zejména velmi rychlá kombinace páté a šesté zatáčky, stejně jako následující sedmá a osmá. Devátá je opět pomalá, zde je důležitá stabilita při brzdění. Prostřední úsek končí 80 metrů za ní.

Čidlo měření maximální rychlosti (speed trap) se nachází na předposlední, velmi dlouhé rovince, 207 m před patnáctou zatáčkou. Zde se také měří odstupy pro aktivaci DRS na cílové rovince. Zóna pro aktivaci zadního křídla zde začíná již 5 m za poslední zatáčkou a končí až brzděním na konci této více než 800 m dlouhé rovinky.

mapka

Vettelovi se povedl mistrovský kousek - během svého nejrychlejšího kvalifikačního kola dokázal poskládat své nejlepší sektory - ideální čas (čtvrtý sloupec v první tabulce) se u něj nestal časem pouze teoretickým.

Jak je vidět, v prvním sektoru byl McLaren vyrovnaným soupeřem Red Bullu. Ve druhém kolem desetinky sekundy ztrácel, ve třetím byl naopak o něco rychlejším, což může jít na vrub lepšímu KERSu - viz rozdíl v rychlostech na konci S3.

Velmi dobře si v prvním sektoru vedly také Mercedesy - ale co tam získaly, to hned ztratily kvůli nižšímu přítlaku v tom následujícím. Včera německý tým nasadil komínky podobné Sauberu, dnes je však v kvalifikaci nepoužil. Podobné to v této části bylo s Force Indií, která je na rovinkách tradičně velmi rychlá, což ostatně dnes potvrdil na rovince nejrychlejší Adrian Sutil - 311,4 km/h.

sektory
Tabulka č. 1 - Přehled časů v jednotlivých sektorech

Williams dnes zklamal: Barrichello sotva postoupil, Maldonado se poroučel již v úvodní části. Dle časů ze sektorů se zdá, že problémy mají spíše s mechanickou stránkou vozu a s pneumatikami, protože v prostřední části na tom zas tak zle nebyli. K pódiím, na která si však brousili před sezónou zuby, to mají hodně daleko.

Lotus jede v současnosti svou malou ligu - na střed pole stále nemá, byť dnes mu chybělo k postupu do Q2 již jen půl sekundy, a zbytku nováčků (HRT, Virgin) jasně odskočil. Hodně si slibuje od nového difuzoru po vzoru Red Bullu, který hodlají nasadit v Barceloně.

Hispania dnes příjemně překvapila, když se kvalifikovala s oběma vozy, navíc pěkně zatápěla Virginu. Liuzzi na d'Ambrosia ztrácel pouze v posledním sektoru - v úvodních dvou se ho pevně držel.

rychlosti
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí v jednotlivých sektorech

Vytisknout

Diskuze: Přehled maximálních rychlostí a časů v jednotlivých sektorech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 09.04.2011 19:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marko, Helmut

Prohlášení týmů po kvalifikaci v Sepangu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud