Rozhovor s Martinem Whitmarshem

Daniel Šupa, 28. prosince 2003, 20:36 Google+

Jak je to s "novým" vozem MP4-19 a co očekává od nadcházející sezony výkonný ředitel stáje?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nový monopost MP4-19 vyjel na dráhu sotva 7 týdnů po skončení letošní sezony. Svoji podobnost s revolučním a nikdy v závodě Grand Prix nepoužitým MP4-18 rozhodně nezapře.

Jak velká část MP4-19 je shodná s MP4-18?
Je to evoluce z MP4-18, ale překvapivě poměr nových a původních dílů vychází ve prospěch dílů nových. Přední část je velmi podobná s předchůdcem, ale zavěšení a oblast zádě je změněna s postupem našich poznatků a vývoje.

MP4-19 je tedy skutečně nový vůz?
Lidé se podívají na číslo u označení a předpokládají, že je to nový vůz. Tak to ale v F1 není. Je zde málo týmů, které berou totožný vůz od závodu k závodu. Každých 14 dní se vůz mění na základě poznatků ve vývoji a podle typu okruhu, na kterém se závod uskuteční. Během testů zjišťujeme, kde je vůz zranitelný a kde musíme přidat. Vůz se neustále vyvíjí. Ve voze MP4-17D bylo uplatněno mnoho myšlenek použitých v MP4-18 a vývoj pokračoval. Nový MP4-19 využívá výhod této práce.

Vyjetí s novým vozem tak brzy vás staví pro příští sezonu do silné pozice?
Očekáváme, že by to měla být jedna z výhod tohoto programu. Další výhodou je to, že již máme úspěšně za sebou všechny bezpečnostní testy. Věřím tomu, že můžeme jet do Melbourne s přiměřeně dobrým vozem.

Výkon je vždy důležitý, můžete popsat nový motor Mercedes pro rok 2004?
Je to nový motor FO 110Q, produkt týmů ve Stuttgartu a Brixworthu. Je to poprvé, co oba týmy pracují společně na jednom programu. S plnou podporou obou center dosahujeme dokonce lepších výsledků.

Jsou nějaké pozoruhodné věci, které teprve hodláte uveřejnit?
Přední část vychází z MP4-18, záď je výsledkem nové teorie založené na poznatcích z vývojového programu sezony 2003.

Mají nová pravidla a především znovupoužité kvalifikace s pohonnými hmotami pro závod vliv na vývoj MP4-19?
Studovali jsme otázku velikosti palivové nádrže. Analýza sezony 2003 říká, že se ani jednou nepoužila strategie jediné zastávky v boxech a přibylo strategií dvou a tří zastávek. V minulosti musela nádrž stačit na více než polovinu závodu. Dnes to již neplatí. Myslím si, že všichni mění velikost nádrží. Jakmile se ale rozhodnete ušetřit třeba 20 litrů obsahu, máte více možností. Buď kratší tank nebo užší nádrž a lepší chlazení a nebo snížíte výšku a dostanete lepší těžiště. Je to zkrátka příležitost pro hledání výhodnějšího řešení.

S vyrovnanou sezonou se ukázala otázka pneumatik klíčovou. Jakou roli hrál Michelin ve vývoji MP4-19?
Máme technický tým, který pracuje s Michelinem. Jsou to dva přístupy a dva požadavky. Ve stručnosti, oni chtějí více přítlaku a my zase více gripu. Je to však souvislý vývoj, pneumatiky i vůz se vyvíjí společně.


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Martinem Whitmarshem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Juana Pabla čeká těžký rok - anotační foto

Juana Pabla čeká těžký rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud