Rozhodnuto: Mercedes příští rok změní architekturu svého monopostu

Petr Hlawiczka, 26. října 2022, 06:30 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že se příští rok změní "DNA" jejich závodního vozu ve snaze vyřešit potíže, které s ním letos zažívali.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 29.10. 20:21) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Monze

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Monze | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy letos nevyhráli ani jeden závod, v průběhu sezóny však zvládli poskakování svého radikálního konceptu s ultra-úzkými bočnicemi a přiblížili se špičce v podobě Red Bullu a Ferrari. Ve Spojených státech učinili další pokrok s nasazením posledního balíku vylepšení a Lewis Hamilton dojel druhý za Maxem Verstappen, když chvíli před koncem dokonce vedl, na zlato to však nestačilo - jejich ztráta je pořád citelná.

Poslední novinky měly pomoci se směřováním vývoje příštího monopostu, který se proti tomu letošnímu bude lišit. "DNA vozu se příští rok změní, to je jasné," potvrzuje šéf Mercedesu.

"Neznamená to nezbytně, že naše karosérie bude příští rok hodně odlišná. Ale to, co je součástí DNA auta, architektura auta, se příští rok určitě změní," pokračuje Wolff.

img-responsive

Toto Wolff (vpravo) s Lewisem Hamiltonem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Německo-britské stáji se podařilo vyřešit potíže s poskakování s prvním větším balíkem vylepšení ve Španělsku, ani poté se však nedokázal vyrovnat maximální rychlosti Red Bullu na rovinkách, což šlo vidět také minulý víkend Austinu, kde Max Verstappen snadno předjel Hamiltona a dostal se do vedení.

"Myslím, že s DRS jsou tak o 35 km/h rychlejší než my. Pokud jsme za nimi my, tak jsme s DRS na zadní rovince asi o 22 km/h rychlejší. Zaútočil z hodně velké dálky. Ale i bez DRS jsou podle mě stále o nějakých 8 km/h rychlejší než my, takže na rovinkách ztrácíme hodně času, pravděpodobně až čtyři desetiny sekundy na kolo. U příštího vozu tedy musíme dosáhnout určitých zlepšení," popisuje Hamilton.

img-responsive

Mercedes příští rok změní DNA svého auta | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Mercedesu bude hrát do karet vyšší čas, který bude moci při vývoji vozu W14 trávit v aerodynamickém tunelu. Pokud skončí mezi konstruktéry třetí, bude mít k dispozici o 14 % více času než Red Bull, což může udělat rozdíl.

"Z tohoto pohledu to zatím byla pro nás velká nevýhoda, protože do roku 2021 jsme byli lídry a vyhrávali konstruktérské šampionáty. V první polovině roku 2022 jsme tedy měli o 7 % času méně než před 18 měsíci Red Bull a mnohem méně než Ferrari. Teď se to otočí," těší Wolffa.

"Ve srovnání s Red Bullem budeme mít o 14 % více času, skončíme-li třetí. To je přesně to, co bylo zamýšleno pravidly, poskytnout nám potenciál, abychom dokázali dorovnat tu výhodu, získat ji zpět," dodává šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Rozhodnuto: Mercedes příští rok změní architekturu svého monopostu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 29.10.2022 20:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen s vylepšeným Haasem VF-22

Konzistence komisařů pokulhává. Šéf Haasu o tom, proč protestovali proti…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  3. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud