McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici

Petr Hlawiczka, 27. září 2022, 06:50 Google+

Zástupci McLarenu si uvědomují, že na vedoucí týmy mají letos velkou ztrátu a že ve vývoji příštího monopostu musí udělat velký pokrok, aby s nimi mohli bojovat o vítězství.

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 30.09. 09:54) Napište svůj názor
Vylepšený McLaren MCL36 v novém zbarvení pro GP Singapuru

Vylepšený McLaren MCL36 v novém zbarvení pro GP Singapuru | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stáj z Wokingu doplatila na špatný vstup do sezóny, kdy její výkonnost ovlivnily problémy s brzdami, které se po slibném představení v Barceloně objevily během druhého předsezónního testu v Bahrajnu. Týmu trvalo, než se z nich dostal. Stálo jej to dost cenných zdrojů a času, které by jinak věnoval vyšší výkonnosti. I to je důvodem, proč jí v současné době patří až pátá příčka za Alpine.

Konstruktéři se nyní již začínají soustředit na své vozy pro sezónu 2023 a u McLarenu vědí, že se stejná situace už nesmí opakovat a že musí přijít hned na začátku s konkurenceschopným balíkem. Ve vývoji přitom musí udělat větší pokrok než konkurence.

Jaký bude nástupce současného vozu MCL36? "Vzhledem k tomu, že pravidla zůstávají v podstatě stejná, tak je jasné, že nepůjde o naprostou revoluci. Jelikož si ale uvědomujeme, že týmy před námi jezdí o více než sekundu rychleji, tak je zřejmé, že ve vývoji máme za cíl velké pokroky," uvádí šéf týmu Andreas Seidl.

img-responsive

Zadní část McLarenu MCL36 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Technický ředitel James Key si uvědomuje, že hned na začátku musí přijít s dobrým autem: "Standard, který pozorujeme u prvních tří týmů, podle mě ukazuje, co musíte být schopní dosáhnout. Když sezónu zahájíte s konkurenceschopným autem, můžete tomu přizpůsobit vývojové plány dělat méně věcí kolem, zatímco se více soustředíte na oblasti, jež jsou podle vás nejplodnější."

"To je stav, v jakém chceme být příští rok,jelikož nebudeme schopni udržet tuto agresivní úroveň vývoje, protože jedete naplno. Můžeme se z tohoto ročníku poučit. Tým odvedl skvělou práci v tom, že jsme se dostali tam, kde jsme," chválí Key své kolegy.

I když se již začínají věnovat příštímu vozu MCL37, stále plánují nasadit určitá vylepšení i pro ten letošní: "Vzhledem k aktuálním balíkům vylepšení, která jsme nasadili, šlo o agresivní přístup. Každému vývojovému kroku jsme věnovali spoustu práce a vydržel pět či šest závodů. A každý balík fungoval tak, jak jsme plánovali - každý krok přinesl několik desetin ve výkonnosti, s tím jsme tedy spokojeni."

"Připravujeme další nov balík, na němž nyní pracujeme, a potom půjde jen u několik menších věcí, které přijdou pro zbývající závody. Řekl bych, že jsme toho na trať přinesli hodně a že jsme z toho dostali to, co jsme chtěli," uzavírá technický ředitel McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 30.09.2022 09:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

George Russell s Mercedesem W13 v Monze

Neuvěřitelné, jak to Mercedes letos podělal, kroutí hlavou šéf Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud