Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. března 2023, 09:51 Google+

Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 907

Peugeot 907 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Na pařížském autosalonu byl v roce 2004 představen koncepční vůz Peugeot 907. Jednalo se o super sportovní dvoumístné dvoudveřové kupé. Zajímavě tvarovaný vůz měřil na délku 4,37 m, na šířku 1,88 m, byl pouze 1,21 m vysoký a jeho rozvor činil rovných 2,5 m. Část přední kapoty byla z plexiskla, to proto aby bylo vidět, co se pod ní ukrývalo.

img-responsive

907 | foto: Car and Driver

Pod ní byl totiž umístěn motor V12 o objemu 6,0 litru. Ten vznikl spojením dvou motorů 3.0 V6 pocházejích z Peugeotu 607. Pro co nejlepší rozložení hmotnosti byl motor umístěn až za přední nápravu. Podobně to měl i případný rival v podobě vozu Mercedes-Benz SLR McLaren. Stejně jako on měl i Peugeot výfuky za předními koly a ne v zádi vozu, jako je to běžné. Výkon dvou šestiválců spojených do jednoho velkého motoru byl 500 koní. Mnohačetné stádo koní putovalo k zadní nápravě s koly o rozměru 18’’ a pneumatiky Michelin 275/40, přes šestistupňovou sekvenční převodovku umístěnou vzadu.

Díky monokoku z uhlíkových vláken se podařilo udržet váhu vozu na skvělých 1400 kg (o 368 Kg méně, než SLR). Kombinace nízké váhy a 500 koní výkonu umožňovalo koncepčnímu vozu akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s a uhánět teoreticky až 222 MPH (téměř 360 km/h).

img-responsive

907 | foto: Peugeot ČR

Koncept se nikdy nedostal do výroby a zůstalo pouze u jednoho jediného exempláře. A proč tomu tak bylo? Jednoduše z důvodu, že nikdo ve vedení francouzské automobilky nevěřil, že by si někdo koupil Peugeot za cenu Ferrari a nebo výše zmíněného Mercedesa SLR.

Vytisknout

Diskuze: Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud