Capitovi se na Sardinii nelíbily dlouhé spojovací úseky a nebyl sám

Capito, Jost

Capito, Jost | foto: Volkswagen Motorsport

Dlouhé spojovací cesty mezi jednotlivými zkouškami na Sardinii vyvolaly spoustu negativních ohlasů. Jak by také ne, vždyť se jedná o ztracený čas pro všechny. Pořadatel a FIA ale formát obhajují.

Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, přišel s kritikou Mezinárodní automobilové federace, FIA, a pořadatelů Rally Sardinia. Capito po nich chtěl nějaké zdůvodnění maratonského charakteru soutěže, pro šéfa týmu Volkswagen jsou spojovací zkoušky v délce 500 km, jaké jsme mohli na Sardinii vidět, pro moderní rallysport přežitkem. 

"Mluvíme tu o vytrvalostním elementu, ale co to je? Mají to být 500 km spojovací úseky? Nemá to nic společného s vytrvalostí. Udělat rally delší díky spojovacím úsekům je hloupé. Nic to nemá společného se soutěžením. Pro všechny jde o plýtvání časem. V 6 hodin ráno máme servis a to stejné o půlnoci," říká Jost Capito

Antonio Turitto, koordinátor soutěže na Sardiniii, naopak obhajuje průběh soutěže, který by pro její průběh rozhodující. Kromě toho je názoru, že se to fanouškům líbilo. "Byla to evropská Safari [Rally]. Potřebujeme adrenalin a emoce, abychom vyprávěli minulost. Je to soutěž s charakterem a ne soutěž kolem jednoho města. Panu Capitovi se nelíbily časy servisu. Ale soutěž bez servisu ráno a večer udělat nemůžeme," říká Turitto.

img-responsive

Jost Capito, šéf VW Motorsport | foto: Volkswagen Motorsport

"Večerní servis byl ve 22 hodin a bylo v něm 5000 lidí. Argumentu proti dlouhým spojovacím úsekům rozumím. Hledáme nové zkoušky v této oblasti." Dle Capita by ale dlouhé spojovací úseky mohly představovat dokonce riziko: "Co by se dělo, kdyby se něco stalo a někdo by zjistil, že kluci sedí v autě 18 hodin? To není moc moderní. 

Pokud chce někdo dlouhé soutěže, tak tu máme Dakar nebo Cross-Country rally. MS v rally už není vytrvalostním sportem. FIA a pořadatelé se budou muset zamyslet nad časovým plánem." Avšak podobný názor jako Capito zastává například také jezdec Citroënu, Mads Ostberg. "Pokud pro to někdo přijde s dobrým argumentem, pak OK. Ale nikdo ho nezná. Je to zatraceně hloupé, když člověk musí vstávat v pět hodin a do postele se dostane o půlnoci. To není k vidění v žádném jiném sportu."

Manažerka WRC, Michele Moutonová, však kritice moc nerozumí: "Pokud uděláme soutěže ještě kratší, tak budeme na úrovni Mistrovství Evropy. Co chceme? Byla to jediná rally se 400 kilometry. Většina soutěží má jen něco málo přes 300 km, protože každý dodatečný kilometr stojí peníze. Ano, sobota byla velmi dlouhá, ale bylo to stejné pro všechny. Závodíme jen každý třetí týden. Komu je to moc, ten by měl zůstat doma. Moje reakce je sice trochu nezdvořilá, ale je to můj názor."

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu