Koncept má podle automobilky sportovní charakter a je doma jak na dálnici, tak v lehčím terénu. Na délku měří 4,93 m, na šiřku 1,89 m (shodné s A6 Avant) a je o 60 mm vyšší než předchůdce.
Zajímvé jsou přední světlomety složené ze 14 LED diod, které mají mít dle automobilky stejnou svítivost jako moderní xenonové světlomety. Střechu tvoří velké panoramatické okno se dvěma elektricky posuvnými díly. Studie stojí na krásných 19" kolech s pneumatikami 255/45 R19. Zepředu upoutá rozměrnou, bohatě chromovanou maskou chladiče.
Jinou zajímavostí studie je možnost elektricky sklopit opěradla zadních sedadel. Asi nepřekvapí, že elektricky se ovládají i páté dveře.
O pohon se stará naftový osmiválec 4,0 L vybavený nejmodernějšími technologiemi, jako piezoelektrické vstřikovače, systém common-rail a částicový filtr. Motor mimo jiné vyniká nízkou hmotností, a to pouhých 259 kg, čímž se dle automobilky zařadil na vedoucí místo jako nejlehčí vznětový osmiválec.
Výkon 286 koní (210 kW) je dostupný už ve výborných 3 200 ot/min. Maximum točivého momentu taktéž exceluje hodnotou 650 Nm v rozmezí 1 600 a 3 000 ot/min. Na stovku zrychlí vůz za 6,4 s, maximální rychlost tohoto „teréňáku“ je omezena na 250 km/h.
O přenos výkonu se stará stálý pohon všech kol spolu s tradičním diferenciálem Torsen a šestistupňovou převodovkou Tiptronic.
Vzduchové odpružení umožňuje měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 210 mm. Při dosažení rychlosti 120 km/h se samočinně sníží ze standardních 180 mm o 20 mm níže.
Mezi zajímavé elektronické pomocníky řidiče patří systémy Audi Road Vision a Audi Lane Assist.
Ten první rozezná povrch vozovky a odhadne hrozící nebezpečné situace na sněhu, ledu nebo blátě, varuje řidiče a upravuje chrakteristiku ESP.
Audi Lane pomáhá řidiči v udržování přímého směru v jízdním pruhu a dává řidiči signály vibracemi volantu, v případě vybočení z jízdního pruhu.
Audi Allroad 2005 - zatím jen koncept
Na dnes zahájeném autosalonu v Detroitu se veřejnosti představuje koncept nové generace Audi Allroad. Přesně před sedmi lety se také na Detroitské Autoshow představila jeho první generace a dodnes zaznamenává značný úspěch. Designem koncept navazuje na současný model A6 Avant.
Další zprávy
-
Robert Fico: Nové informace o zdravotním stavu premiéra!
-
Mistři světa znají další PROGRAM oslav: Kdy půjdou za Fialou a Pavlem?
-
Miloš Zeman u soudu nepochodil: Omluva od Stehlíkové nebude!
-
Houbařská sezóna v Česku začíná! Experti řekli, jak se věci mají
-
Tohle Kate neutajila: Smutný pohled do diáře princezny, která bojuje s rakovinou!
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?