Přestože se dlouhou dobu zdálo, že si Nissan bude zajišťovat dodávky baterií outsourcingem od smluvního výrobce, nakonec se rozhodl pro vlastní vývoj. Podle šéfa automobilky Carlose Ghosna je hlavním důvodem lepší kontrola nad vynaloženými prostředky i samotnou produkcí.
Nové akumulátory vlastní výroby mají být kompaktnější, lehčí a především levnější než ty, které se objeví koncem příštího roku v modelu Leaf. Podle informací laboratoře v Oak Ridge jsou schopni vyrobit takovou baterii, která umožní automobilu na jedno nabití ujet až 400 mil, tedy asi 640 km! Podrobnější informace ani datum uvedení na trh nejsou známy.
Ghosn navíc doufá, že o tento projekt projeví i zájem ostatní automobilky: „Jsme připraveni prodat baterie komukoliv, kdo o ně bude stát.“ Roční produkce by se díky tomu mohla vyšplhat až na 200 tisíc akumulátorů.
Nissan chystá pro elektromobily revoluční baterie s dojezdem 640 km
Ve spolupráci s americkou národní laboratoří v Oak Ridge připravuje Nissan pro využití v elektromobilech akumulátory nové generace. Mají být lehčí a levnější a automobilka jich ročně plánuje vyrobit až 200 tisíc.
Další zprávy
-
Mistři světa na Staromáku! Červenka, Pastrňák a spol. děkovali fanouškům
-
Je černý kašel v Česku na ústupu? Experti mají naději
-
Taťána Kuchařová naznačila, co se jí na dnešních modelkách nelíbí!
-
Jiří Krampol měl v nemocnici návštěvu! Jak na tom je?
-
Feriho poslední hodiny na svobodě jsou u konce. Exposlanec nastoupil do vězení
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?