Prius se stal v poslední dekádě symbolem pro ekologické vozidlo. Tři generace tohoto vozu již jedenáctým rokem ukazují co dovedou. Každý, kdo chce vypadat zeleně, musí zákonitě jezdit Priusem, taková je zkrátka doba.
Další generace Priusu se představí v Detroitu na začátku příštího roku. Pod kapotou by měl být motor 1,8 (tedy větší než dosavadní 1,5), který tak bude i silnější, přesto ale spořivější. Pomáhat mu bude samozřejmě elektromotor, o jeho výživu se zase bude starat sada NiMH (niklmetalhydridových) baterií.
Ano, čtete správně. vzhledem ke komplikacím s novým typem Li-Ion baterií bude nová generace jezdit se starými NiMH. Li-Ion baterie jsou problematické především v případě vyzkratování a přehřátí, protože poté mají tendenci explodovat. Děje se tak u maličkých baterií v mobilních telefonech, které způsobí maximálně nepříjemné popálení. Obří baterie ve vozidle by při výbuchu měla mnohem větší následky. Automobilky (a nejen ty) se horlivě snaží zdokonalit tuto technologii, sériové výsledky ale zatím nejsou.
Tak jako tak, spotřeba by měla klesnout o nějakých 10% ze současných cca 5,3 litru z nezávislých měření, 4,3 z oficiálních údajů. Prius by přitom měl být větší a komfortnější.
Na obrázku je koncept Hybrid X, o kterém se všeobecně předpokládá, že jde o předobraz Priusu.
Nová Toytota Prius již za pár měsíců
Ekologická novinka od Toyoty, Prius třetí generace, se ukáže již za pár měsíců na autosalonu v Detroitu. Lepší, větší, silnější a úspornější, to jsou slova, kterými se hodlá nová generace vozu chlubit.
Další zprávy
-
FOTO z Hradu: Novým ministrem Fialovy vlády je Marek Ženíšek!
-
Vlastimil Harapes (†77): Zagorovou mu přebral Margita!
-
Vlastimil Harapes (†77): Zagorovou mu přebral Margita!
-
MS v ledním hokeji: Češi poskočili na druhé místo, ale... Postupový rébus!
-
Nehoda autobusu před zraky policistů! Cestovali v něm školáci
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?