marketingových a po-prodejních operací v Evropě.
V Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a ve Velké Británii se místní prodejní a distribuční organizace Opel, Vauxhall a Saab, které jsou ve stoprocentním vlastnictví GME, integrují v každé zemi do jediné více-značkové organizace pod štítem GM.
Ve Španělsku dojde k podobnému uspořádání jako u výše uvedených národních organizací, neboť GM v této době přebírá distribuci vozů Saab od privátního dovozce.
V rámci Střední a Východní Evropy je prodej a distribuce vozů Saab zajišťován řadou nezávislých dovozců a na těchto trzích se neočekávají organizační změny. Výjimku tvoří importéři v Rusku (GM CIS) a v Turecku (Opel Turkey), kteří mají značku Saab již ve svém portfoliu.
V organizacích v zemích, kterých se změny týkají, dojde k plnému propojení podpůrných složek, jako např. finančních nebo personálních oddělení, zatímco oddělení orientovaná na zákazníky, dealery a servis zůstanou oddělena dle značek. Celková ekonomika ve spojení se snížením provozních nákladů více-značkové organizace zajistí zvýšenou podporu jednotlivým značkám. V duchu výše zmíněného je plánováno přejmenování více-značkových organizací pod hlavičku GM.
Společnost GM si v praxi ověřila úspěch této strategie na různých trzích, jmenovitě v Rakousku, Rusku a Turecku, a nyní hodlá rozšířit tento koncept na širší evropské bázi. Předpokládá se, že zavedení nových organizačních struktur proběhne do konce tohoto roku.
„Již nebudeme dále stát osamoceni – prodejní organizace Opel/Vauxhall a Saab již nebudou operovat samostatně, ale v jedné národní společnosti GM s integrovanými obslužnými složkami,“ řekl Jonathan Browning, GM Europe Vice President pro Sales, Marketing & Aftersales. „Je zde zásadní potenciál pro synergie a výměnu know-how mezi značkami, které povedou k větší podpoře jednotlivých značek a k lepším službám pro naše zákazníky a dealery.“
Nad rámec výše zmíněného, GM Europe integruje některé z centrálních prodejních, marketingových a po-prodejních aktivit značek Opel/Vauxhall, Saab a jmenovitě GM Daewoo (např. rozvoj dealerské sítě, fleetové prodeje, marketingový servis apod.), s cílem zajistit maximální výhody synergie na centrální úrovni a zároveň umožnit efektivnější načasovanou podporu národním organizacím.
Tato snaha o restrukturalizaci národních dovozců sleduje celkovou strategii GM Europe zajistit maximálně zredukovanou a integrovanou společnost. Obdobné konsolidační plány se týkají i jiných odvětví v rámci GM. V nedávné době byla zahájena integrace evropských technických center společnosti s cílem sjednotit specifické odborné znalosti a využít jich v rámci různých značek koncernu GME a zároveň eliminovat zdvojování ve vývoji a výzkumu.
Opel CR
GM Europe se restrukturalizuje
General Motors finalizuje svůj dříve oznámený plán na konsolidaci a posílení svých prodejních,...
Další zprávy
-
Jaká je Jiřina Bohdalová jako herečka? Kolegyně z filmu Svatá promluvila!
-
Helena Vondráčková je 60 let na scéně: Výstava představuje hvězdnou kariéru!
-
Veronika Žilková vyhlásila pátrání! Kdo je pryč a není k nalezení?
-
Druhý nejbohatší Čech udělal další velký obchod! Co kupuje Daniel Křetínský?
-
Druhý nejbohatší Čech udělal další velký obchod! Co kupuje Daniel Křetínský?
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?