Will Stevens ale naznačil, že po letní pouze do vozu Formule 1 s největší pravděpodobností neusedne a místo toho jej uvidíme ve vytrvalostních závodech. V současné době se aktivně rozhlíží po možném angažmá v některém z týmů, které se účastní vytrvalostních okruhových závodů v seriálech Blancpain GT series nebo WEC. V rámci vytrvalostního GT podniku Spa 24 Hours byl Stevens společně s belgiskými závodníky Driesem Vanthoorem a Fredericem Vervischem členem posádky vozu WRT Audi R8.
„S určitostí to ještě nemohu potvrdit,“ říká 25-letý Will Stevens, „samozřejmě, že každý závodník sní o angažmá ve Formuli 1. Já jsem tohoto cíle dosáhl, ale bohužel nemám k dispozici konkurenceschopný vůz. A proto nevím, zda se tam po letní pauze chci vrátit. V současné době zde mám smlouvu do konce roku (Blancpain GT Series), ale s WEC je to ještě otevřené. Uvidím, jak se to vyvine.“
Dlouhodobý kontrakt
Po celou dobu svého působení ve F1 se Will Stevens pohyboval v nejistotě na konci startovního pole a proto by si rád našel dlouhodobý kontrakt. „Musím se rozhlédnout, zjistit možnosti a správně se rozhodnout. Krátkodobé řešení není pro budoucnost dost dobré,“ připouští Stevens.
„Neobracím se k F1 zády, ale hledám dlouhodobou stabilitu pro mou kariéru závodníka, to je to, o co se nyní snažím. Cítím, že cesta k vytrvalostním závodům (WEC nebo GT) je z tohoto pohledu správná. Formule 1 je velmi těžká, ale také je v ní hodně politikaření. To není případ vytrvalostních závodů. Pokud chcete odvádět stabilně dobré výkony, hledáte dlouhodobý kontrakt a to je to, o co se nyní snažím.“ Stevens se dobře uvedl ve vytrvalostních závodech a podařilo se mu skloubit působení v sérii Blancpain GT a zároveň účast ve dvou týmech ve FIA WEC v kategorii LMP2 v týmu Manor (Silverstone a Spa-Francorchamps) a G-Drive (Le Mans). „Začínám si zde budovat dobré vztahy, cítím se dobře jak v týmu, tak i v autě na dráze, takže začínám nalézat svou závodní pohodu, což je pro každého jezdce velmi důležité. Je to dobré i pro mé výkony do budoucna.“
Přestup z Manoru do G-Drive v Le Mans vysvětluje Stevens takto: "Dostal jsem od G-Drive nabídku jet s nimi v Le Mans. Střídat se s René Rastem a Romanem Rusinovem, to se nedá odmítnout, to byla skvělá nabídka pro můj debut v Le Mans. Proto jsem tu nabídku přijal. V závodě jsme dostali 2 tresty, postihl nás defekt a ztratili jsme hodně času, takže vítězství nám nakonec jen těsně uniklo. Ale přes to jsme byli s výsledkem spokojeni.“
Návrat k Manoru ve WEC
Will Stevens si chce v průběhu letní přestávky odpočinout a nabrat síly pro druhou část sezóny. Mezitím jeho management usilovně hledá to nejlepší řešení nejen pro zbytek letošního roku, ale zároveň pro příští sezónu. „Je za námi polovina sezóny a já nechci udělat změnu za každou cenu. Seriál Blancpain GT mi po zbytek roku dává stabilitu a jistotu. Ohledně svého působení ve WEC zatím nemohu nic říci. Nějaká jednání probíhají, ale nyní je doba dovolených a na vše je díky tomu potřeba více času. Během příštích několika měsíců bych ale chtěl mít jasno, o svém angažmá pro příští rok. Když si vzpomenu, jak jsem letos v únoru ještě vůbec netušil, co budu dělat, to byla moje noční můra. Naštěstí se mi naskytla dobrá příležitost a já jí využil. Mým cílem je, podepsat kontrakt pro příští sezónu v průběhu několika následujících měsíců, nejpozději do konce tohoto roku. Stále jsme v kontaktu s Manorem pro WEC, tak uvidíme, možností je v tuto chvíli několik,“ dodává ke své budoucnosti britský závodník Will Stevens.