Tým Young Driver AMR absolvoval test v Nogaru

Enge/Turner

Enge/Turner | foto: BPA sport marketing, a.s.

Okruh Paula Armagnaca ve francouzském Nogaru se ve středu a ve čtvrtek stal dějištěm dalších testů stáje Young Driver AMR. Tým testoval vůz již počátkem týdne v Paul Ricard, kde proběhly první zkušební jízdy vozu Aston Martin DBR9 letošní specifikace.

Za volantem se v průběhu dvou dnů vystřídali jezdci Tomáš Enge a Christoffer Nygaard, který bude společně s českým jezdcem a Peterem Koxem startovat v závodě 24h Le Mans. Ve čtvrtek navíc usedl do speciálu Aston Martin DBR9 Darren Turner, jenž se v GT1 World Championship bude s Tomášem Engem střídat za volantem bílo-červeného vozu se startovním číslem 7.

Kvůli nočním lijákům po oba dva dny začínaly testy v poledne, kdy byl francouzský okruh již suchý. Mimo nastavení základního set-upu zkoušel tým Young Driver AMR nové pneumatiky letošní specifikace. Tomáš Enge ve voze moc času nestrávil, ale staronový vůz si pochvaloval.

Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR #7: „Našim hlavním úkolem bylo nastavit základní set-up podvozku Aston Martin DBR9. Minimální hmotnost vozů se pro letošní sezónu zvýšila na 1200 kg, a tak jsme hledali správné rozložení hmotnosti. Díky vyšší váze a menšímu přítlaku se dnešní GT1 podobají nižším kategoriím vozů Gran Turismo. Jsou hravější, tedy více po závodním okruhu kloužou. Mimo testování vozu jsme zkoušeli výdrž nových pneumatik, které jsou jiné, něž ty v předchozích letech.“

Cílem nových technických předpisů bylo zpomalit dosavadní vozy. Techničtí komisaři se proto zaměřili především na aerodynamiku. Zmenšili zadní přítlačné křídlo a na podvozek vozů předepsali dřevěnou desku o tloušťce 20 centimetrů, čímž se zvýšila světlá výška závodních speciálů a výrazně snížil přísavný efekt. Také minimální hmotnost vozů se zvýšila přibližně o osmdesát kilogramů.

tisková zpráva: www.tomas-enge.cz

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu