Jak jsme vás již informovali, nové Lamborghini Murcielago R-GT debutovalo při posledním závodu seriálu v italské Monze. V černém laku, jenž zvýrazňoval ladné a zároveň agresivní křivky krásného a obdivovaného vozu, se měla dvojice objevit již v předcházejícím podniku v Estorilu. Nedostatek náhradních dílů a problémy se spolehlivostí ale debut zdržely.
Vůz postavila německá společnost Reiter Engineering ve spolupráci s Audi Sport na objednávku Volkswagenu, pod jehož křídla tradiční italský výrobce supersportovních cestovních vozů patří. „Program začal již před rokem, ale zelenou od Audi a Volkswagenu jsme dostali až koncem července a neměli jsme dostatek času na přípravu. Máme několik problémů jako chybějící rychlost, ale spolehlivost je slušná a já si přeji, abychom mohli našim známým jezdcům dát lepší vůz,“ řekl v Monze obchodní ředitel Lamborghini Fitzgerald.
Tréninkové časy na superrychlém italském okruhu ukázaly, že výkonnost vozu je daleko za jeho krásou. Na konkurenci ve třídě, tedy Ferrari, Chryslery, Listery a Saleeny, ztrácelo v maximální rychlosti Lambo přes 20 km/h. V kvalifikaci skončila posádka hluboko v poli až na 18. místě, když na nejrychlejší vůz Chrysler Viper stáje Force One Racing ztratila celých 6 vteřin!
„Vůbec první test jsme uskutečnili ve Vallelunze, ale měli jsme hodně problémů. Pokračovali jsme pak v Zeltwegu, kde jsme bez vážných potíží najezdili kolem 500 kilometrů. Spolehlivost je tedy dobrá, ale chybí nám maximální rychlost,“ komentoval současnou situaci i to, co jí předcházelo Dindo Capello.
Čtyřnásobný vítěz závodu 24 hodin v Le Mans Tom Kristensen měl stejný názor: „Dnes ráno jsem se v něm svezl poprvé a líbí se mi. Motor potřebuje vylepšit, aby byla vyšší maximálka a lepší akcelerace, ale v zatáčkách byl velmi dobrý. Na obrubnících to však již bylo horší. FIA GT je velmi vyrovnaný seriál, ale myslím si, že tenhle vůz by mohl být v příští sezoně rychlý.“