První a třetí místo pro Prodrive Ferrari

Okruh Road America byl svědkem lítého boje ve třídě GTS. O vítězství Prodrive Ferrari se rozhodlo v posledním kole.

Tomáš Enge a Peter Kox vybojovali třetí místo, když je zpomalily technické problémy v boxech.


Při svém teprve desátém startu v American Le Mans Series chtěl tým Prodrive Ferrari vrátit těsnou porážku, kterou utrpěl před týdnem v Mosportu. Spojené znalosti okruhu Magnussena a Davida Brabhama s mnoha hodinami Engeho a Koxe strávenými s Ferrari 550 Maranello byly dobře využity a opatrná volba pneumatik Michelin se ukázala jako správná.

Jediný technický problém týmu nastal při prvních zastávkách v boxech, kde selhal náboj kola, tento problém stál vůz se startovním číslem 88 cenný čas. Enge byl po vyjetí na trať vhodně nažhaven a získával čas i pozice na trati a při návratu vozu do rukou Koxe byl zpět ve hře o umístění na stupních vítězů.

Tomáš Enge: "Bylo hodně teplo. To, co se stalo při zastávce byla smůla, štěstí dnes nebylo na naší straně. Snažil jsem se dostihnout vozy přede mnou, abych stáhnul nějaký čas a mám radost, že jsme se dostali na stupně vítězů. Peter zajel velmi dobrý první úsek a přijel do boxů v čele (třídy), takže o to více byl problém s nábojem kola iritující."

Peter Kox: "Můj závod šel dobře. Myslím, že jsem dnes odvedl dobrou práci a se svým výkonem jsem spokojen. Mám radost z týmu Prodrive Ferrari a Care Racing, protože od posledního vítězství (Le Mans) už uplynuly dva měsíce a bylo to už příliš dávno!"

Jan Magnussen: "Už předtím jsem zkusil dvakrát Johnyho (O'Connella) předjet, ale zavřel mi dveře a párkrát jsem se dostal na trávu. V posledním kole jsem se dostal do vzduchové kapsy, ale věděl jsem, že mě zkusí zablokovat. Pomyslel jsem si však, že to je poslední šance a šel jsem do toho pořádně. Vyšlo to. Nemyslím, že Johny byl tím předjížděcím manévrem nadšený tak jako já. Brzdil jsem o 100 metrů později než po celý víkend. Také chci poděkovat Andy Wallacemu, že si všiml, co se děje, že se před ním závodí a trochu zvolnil a nechal nás. Byl to skvělý závod a skoro nikoho jsem se nedotknul."

David Brabham: "Bylo těžké jet ostře, když Johny byl tak těsně za mnou. Nechtěl jsem udělat žádnou chybu. Jsou místa, kde jsme rychlejší my a jinde zase oni, ale dokázal jsem se po celý můj úsek udržet ve vedení a mám z toho radost. Pro tým to byl nový okruh, učili jsme se, hodně jsme změnili vůz a před kvalifikací jsme věděli, že jsme pro závod v dobré formě. Jan jel po celý závod hodně ostře a v posledním kole udělal to, co umí nejlépe a předjel soupeře. Bylo to opravdu skvělé předjetí."

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu