Engeho stíhací jízda vedla ke druhému místu

ar1, 21. srpna 2003, 22:01 Google+

Tomáš Enge a Peter Kox zajeli v pátém závodu American Le Mans Series v Mosportu životní závod,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

když po startu z posledního místa dojeli ve třídě GTS druzí s minimálním odstupem na vítěze třídy, v absolutním pořadí jim patřilo páté místo.

Engeho s Koxem na stupních vítězů doplnili týmoví kolegové Jan Magnussen a David Brabham, kteří ve voze vlastněném společností Care Racing a postaveném Prodrivem získali třetí místo třídy GTS a šestou příčku absolutně.

Závod v Mosportu nabídnul fanouškům vzrušení, napětí a fascinující boje na trati. Nicméně došlo i na zklamání – a to se týkalo také týmu Prodrive Ferrari, jelikož obě rudé pětsetpadesátky byly po velkou část závodu v čele třídy.

O zastávkách v boxech rozhodly tři vyjetí zpomalovacího vozu a proti obvyklým zvyklostem došlo pouze k jedné výměně jezdců proti tradičním dvěma. Při posledních zastávkách v boxech došlo ke změně v čele třídy GTS, oba vozy Prodrive Ferrari ztratily cenné sekundy v hustém provozu v boxech (jezdci nemohli najet přímo do svých pozic, tým je musel kousek dotlačit). Vůz se startovním číslem 80 (Magnussen/Brabham) navíc přišel o šanci stíhat ztrátu na Corvette kvůli stop&go penalizaci pro údajné nerespektování žlutých vlajek. Enge zajel nejrychlejší kolo třídy GTS.

Tomáš Enge: „Na začátku to bylo dost dobré. Rychle jsem se vypořádal s pomalejšími vozy a naše první zastávka byla velmi dobrá. Dokázal jsem se pomalu vzdalovat Ronu Fellowsovi a závodil jsem s Janem, který jel přede mnou, ale kvůli provozu na trati jsem se nemohl dostat blíže. Je zklamáním, že jsme závod prohráli v boxech.“

Peter Kox: „Myslím, že jsme na konci potřebovali o jedno kolo více – a mohlo to dopadnout jinak. Neskončilo to tak, jak jsme chtěli, ale když zvážíme, že jsme startovali vzadu, není to podle mě tak špatné. Zklamání je asi o to větší, že to bylo tak těsné. Tým nám dal úžasný vůz a pneumatiky Michaelin byly skvělé, ale ztratili jsme čas při zastávkách v boxech – pokaždé jsme museli dotlačit vůz do správné pozice.“

David Brabham: „Jsem velmi zklamán, ale tak už to chodí. Měli jsme rychlý vůz, který se choval velmi dobře, ale sotva jsem vyjel z boxů, bylo mi řečeno, že jsme dostali penalizaci. To nás v podstatě vyřadilo ze závodu, protože poté už nebyly další žluté vlajky.“

Jan Magnussen: „Když jsem předjížděl, ukázali dvojitou žlutou vlajku, byl jsem v té chvíli uprostřed předjížděcího manévru, takže jsem si neuvědomil, že bych něco udělal špatně. Až do té chvíle jsem byl s vývojem závodu velmi spokojen, drželi jsme vedení, bojovali se sesterským vozem a potom se stane něco takového... Podle mě je to velmi nefér. Nezpůsobil jsem žluté vlajky a stálo mě to závod. Velké zklamání.“

www.tomas-enge.cz
Vytisknout

Diskuze: Engeho stíhací jízda vedla ke druhému místu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Osobnosti vítají povinné zastávky - anotační foto

Osobnosti vítají povinné zastávky

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud