Historický úspěch týmu MENX

Daniel Šupa, 28. července 2003, 08:38 Google+

Český tým MENX získal trofeje za 3. místo v belgickém závodě ve třídě N-GT a v celkovém pořadí skončil na místě sedmém.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

První stupně vítězů MENXu v nejobtížnějším závodu roku Team MENX, FIA GT Championship – Spa závod Spa – Jarek Janiš, Robert Pergl a Yannick Schroeder se postarali o historický úspěch českého týmu MENX, když v prestižním závodu 24 hodin ve Spa dojeli na třetím místě skupiny N-GT a sedmém místě absolutního pořadí! Podobný výsledek se v tomto jedinečném podniku šampionátu FIA GT dosud žádnému českému týmu nepodařil.


Spojení dlouhého závodu s proměnlivým počasím dokonale prověřilo kvality a výdrž vozů i jezdců. MENX z tohoto srovnání vyšel se ctí, na mokré trati dokázal pokořit soupeře zvučných jmen a poprvé se ve své premiérové sezoně v šampionátu FIA GT radoval z umístění na stupních vítězů. Čeští mechanici dokonale připravili vůz Ferrari 360 Modena, který jako jediný z celé flotily těchto produktů legendární značky neměl za celý závod vážnější technický problém.

Silný déšť a tma nemilosrdně prosila startovní pole a právě v těchto okamžicích položili jezdci základ týmovému úspěchu. Oba formuloví jezdci excelovali v obtížných podmínkách a patřili k nejrychlejším mužům na mokré trati, neméně dobře si vedl i specialista na cestovní vozy Pergl. Nejenže postupovali v pořadí třídy N-GT, ale dostali se i před mnoho vozů silnější třídy GT. S přibývajícím časem rostlo v zákulisí napětí, mnoho vozů nevydrželo nesmírné zatržení opravdové zkoušky vytrvalosti. Krátce po čtvrté hodině odpolední propukla v český barvách obrovská radost – Janiš protnul cílovou čáru na třetím místě třídy N-GT a MENXu zároveň patřilo i neuvěřitelné sedmé místo absolutního pořadí. Díky bonusu za umístění po šesti a dvanácti hodinách závodu si dnes tým i jezdci připsali po 11,5 bodu.

Jarek Janiš: “Musím se přiznat, že napětí před cílem závodu bylo obrovské, asi nikdy v životě jsem větší nezažil. Závod je hrozně dlouhý, konec je neustále v nedohlednu a v hlavě jsem si neustále promítal, že se to podaří a dokončím to. Ale na druhou stranu jsem měl trochu obavy o vůz, protože po takřka čtyřiadvacetihodinách měl už něco za sebou. Domnívám se, že to je super výsledek, nikdo z nás neudělal žádnou větší chybu. Dokonce bych řekl, že vše probíhalo podle plánu a voda nás nerozhodila, naopak nám pomohla a hodně jsme se dostali dopředu. Byl to super zážitek. Nikdy jsem čtyřiadvacítku nejel, vozem jsem byl nadšený, zvláště řazením na volantu.”

Robert Pergl: “Tento závod byl přípravou na Le Mans! Nyní však už vážně. Celá příští sezona i další spolupráce s Ferrari se bude odvíjet od letošních výkonů, jak uspějeme v šampionátu FIA GT a zejména v tomto závodě. Dnes jsme závod dokončili jako nejlépe postavený vůz Ferrari třídy N-GT a zástupci továrny to již ocenili, okamžitě nám přišli pogratulovat a poděkovat za skvělou reprezentaci. I pro nás samotné to je určitě velké povzbuzení, ukázali jsme, že i s menším rozpočtem než ostatní týmy lze za přispění dobrých jezdců a profesionálního týmu dosáhnout dobrých výsledků. Samotný průběh závodu byl až příliš ideální, jen obtížně se tomu dalo uvěřit. Startovali jsme až ze čtvrté desítky a dokázali jsme fantasticky postoupit vpřed, třetí místo N-GT a sedmé absolutně je ohromné. Já jsem dokázal držet krok s našimi soupeři a moji kolegové dokonce byli v některých okamžicích ještě rychlejší. Samozřejmě, nahrálo nám i počasí, ale podmínky byly pro všechny stejné. Myslím, že pro soukromý tým je to jedinečný výsledek.“

Yannick Schroeder: „Byl to vzrušující víkend, který mě hrozně bavil. Nicméně byl to i obtížný víkend, protože to byla má první zkušenost se závodem sportovních vozů a domnívám se, že čtyřiadvacítka není nejsnazším. Jde o opravdu dlouhý závod a proto je tu větší tlak na to, abyste neudělali chybu – nejedete jen sami za sebe, ale také za své kolegy a celý tým. Naučil jsem se mnoho věcí a jsem přesvědčen, že některé z nich mi pomůžou i v F3000. Vůz Ferrari 360 Modena se mi líbil, na mokré trati se snadno řídilo a měl velmi dobrou trakci. Vlastně si myslím, že jsem rychleji přišel na to, jak s ním jet v dešti, na suchu jsem se trochu trápil, učil jsem se a zlepšoval po celý víkend. Jízda v noci byla občas děsivým zážitkem – někdy bylo obtížné kvůli silnému dešti vůbec vidět na trať – ale na druhou stranu také dobré kolo přinášelo velké uspokojení. V průběhu závodu jsem měl jen jeden nepříjemný moment a to při mé poslední jízdě. V té době panovaly ošidné podmínky a přilnavost okruhu se lišila v každém kole. Mé zadní pneumatiky už byly na konci životnosti a ztratil jsem kontrolu nad vozem, ale naštěstí nedošlo k žádnému poškození a mohl jsem dále pokračovat. Tento výsledek je fantastický pro mě i tým, protože to byl náš první závod na 24 hodin. Je příjemné mít ve svém životopisu umístění na stupních vítězů v takovém závodě.“

Ivo Horn, technický ředitel: “Na tomto výsledku má podíl fantastická práce celého týmu. Klíčem k úspěchu byl spolehlivý vůz, který jezdcům maximálně umožnil využít jejich schopností. Všichni jezdci podali vynikající výkon, vůz neutrpěl až na drobné škrábance, které jsou v takovém závodě prakticky nevyhnutelné, žádnou újmu. Jarek s Yannickem dokázali dokonale zúročit své zkušenosti a velmi rychle si zvykli na vůz i počasí. Robert výborně zvládnul novou roli a dokázal jim pomoci s adaptací na vůz a také po jezdecké stránce podal vynikající výkon, zvláště na vodě se mohl měřit s jezdci podstatně zvučnějších jmen. Poděkování patří každému členovi týmu, každý k tomuto úspěchu přispěl svým dílem.”


Tisková zpráva www.jaroslav-janis.cz

Vytisknout

Diskuze: Historický úspěch týmu MENX

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Vancouver: Tracy ovládl šampionát - anotační foto

Vancouver: Tracy ovládl šampionát

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud