Ford uvádí nové naftové čtyřválce EcoBlue, mezi prvními je dostane Transit

Ford Transit a Transit Custom s novými motory EcoBlue.

Ford Transit a Transit Custom s novými motory EcoBlue. | foto: Ford

Přeplňované jednotky Ford EcoBoost získávají pravidelně hlavní ceny v nejrůznějších anketách včetně té o motor roku. Na poli naftových agregátů ale zatím modrý ovál tak úspěšný není. S příchodem nové řady EcoBlue, určené zatím pro Transit a Transit Custom, se to ale může změnit.

Dvoulitrové naftové čtyřválce EcoBlue nahrazují předchozí jednotky TDCi s objemem 2.2 litru. Hlavní kouzlo nových motorů tkví v modernizované architektuře, vyšší spolehlivosti, lepší pružnosti i nižší spotřebě. V nabídce Transitu a Transitu Custom (nové motory poznáte podle chromované lišty ve spodní mřížce) se objeví verze s výkonem 105, 130 a 170 koní, což znamená lehký nárůst oproti dřívějšímu „dvadvojkám.“ Nahoru šel i točivý moment, který je podle verze 360, 385 nebo 405 Nm. Nejdůležitější je ale fakt, že v nízkých otáčkách je k dispozici o 20 procent více točivého momentu, což zlepšuje pružnost dodávky.

Za příplatek, či dokonce standardně, může být nový motor spojen se systémem stop-start. U Transitu to tak znamená spotřebu od 6,6 l/100 km, Transit Custom jsou hodnoty ještě o 0,5 l/100 km nižší. Je samozřejmé, že motory EcoBlue plní emisní normu Euro 6, čehož bylo dosaženo mimo jiné optimalizovanou spalovací soustavou se systémem selektivní katalytické redukce prostřednictvím činidla AdBlue.

img-responsive

Nový naftový čtyřválec 2.0 EcoBlue. | foto: Ford

Ford uvádí, že kultivovanost nových motorů se blíží osobním automobilům. Ruku v ruce pak jdou se změnami pod kapotou úprava odezvy posilovače řízení a instalace nových zadních tlumičů pérování (Transit Custom může mít na přání dokonce pneumatické zadní odpružení). Během roku také přibude v nabídce šestistupňová automatická převodovka SelectShift s možností manuálního řazení.

Nové motory ale nejsou jedinou novinkou v nabídce Transitu a Transitu Custom. Od nového modelového roku se totiž dostane i na moderní bezpečnostní asistenty, využívající kameru či radar, podobně jako v S-Maxu, Galaxy nebo Mondeu. To znamená přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat a rozpoznávání dopravních značek. Standardem se stane upravená stabilizace, která obsahuje například eliminaci vlivu poryvu bočního větru, regulaci průjezdu zatáčkou nebo ochranu proti převrácení.

Modrý ovál zapracoval i na poli multimediálních systémů. Transit se tak může těšit na infotainemnt SYNC 2 se šestipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, Transit Custom dostane infotainment SYNC se čtyřpalcovou obrazovkou. Paletu změn uzavírají nové karosářské verze Transitu – Minibus a Podvozek. Objednávky na omlazené modely lez skládat již dnes, první vozy budou dodány v polovině letošního roku.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu