Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

F1NEWS.CZ, 25. ledna 2021, 23:29 Google+

Mistr světa a mezi piloty Formule 1 veterán - Španěl Fernando Alonso - bude v sezóně 2021 jezdit za Renault. V týmu nahradí odcházejícího Daniela Ricciarda. Ačkoli je Alonsovi již devětatřicet let, tak stále platí za velmi konkurenceschopného pilota. Po odchodu z F1 vyhrál v posledních dvou letech dvakrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně a stal se mistrem světa ve vytrvalostních závodech. Údajně neztratil ani svoji rychlost, ani hlad, který ho žene za úspěchem.

Počet komentářů:  56 komentářů (Poslední 26.01. 19:45) Napište svůj názor
Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Alonsovým negativem je však dle četných prohlášení jeho povaha. Podle  svědectví, která přinesla britská BBC, v podstatě vyjma Jensona Buttona, s žádným týmovým kolegou ideálně nevycházel, vzpomeňme na duely s Hamiltonem v McLarenu. Když se mu nedaří, v týmu panuje napjatá atmosféra.

Na druhou stranu, když Fernando bojuje o titul, tým svými postoji, jednáními a nadšením skvěle motivuje. V předešlém článku jsem psal o tom, jak Renaultu nevyšel jeho pětiletý plán, kdy měl již letošní sezónu jezdit po boku Red Bullu a Ferrari. Fernando Alonso je bezesporu osoba, která i ze špatného vozu dokáže získat maximum, a tak by mohl továrnímu týmu pomoci ve vysněném umístění do třetího místa v Poháru konstruktérů.

img-responsive

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Zřejmě by pro Renault bylo vhodnější, kdyby podepsal mladého nadějného jezdce, se kterým by se dalo v případě společného progresu počítat i do budoucna, avšak poté, co Anthoine Hubert loni tragicky zahynul v závodě Formule 2, se v juniorce Renaultu nenachází nikdo, kdo by se v nejbližší době do Formule 1 mohl probojovat. Mimo to si opravdu nemyslím, že by bylo pro ambice týmu nejlepším krokem, kdyby k Estebanu Oconovi, dvanáctému jezdci loňské sezony, posadili nezkušeného mladíka. Takový tým by měl co dělat, aby se prosadil ve středu pole, natož v jeho čele.
 
Než se potvrdilo podepsání Alonsa, spekulovalo se o tom, že by za Renault mohl jezdit znovu Nico Hülkenberg. Ačkoli jeho výsledky zcela jistě nebyly špatné, zřejmě není takovou zárukou jako respektovaný a především motivovaný Alonso. Je nutné připomenout, že Španěl je vyhlášen i konzistentností svých výsledků. Naopak Hülkenberg se za svoji kariéru některých chyb, přičítaných ztrátě motivace, dopustil. A vzpomeňme, že přesně o to Francouzům jde. Renault investoval v posledních pěti letech do Formule 1 velké peníze a počítal s tím, že již v roce 2020 bude patři do trojice nejúspěšnějších týmů, což se mu stále nedaří. Potřebuje proto úspěch co nejdříve, a přestože se s Alonsem nedá počítat v dlouhodobém horizontu, pro aktuální situaci týmu se jeho angažmá skvěle hodí.

Na druhé straně, proč Fernando Alonso přijal nabídku Renaultu?
Dalo by se říci, že má ve Formuli 1 stále nedodělanou práci, je jedním z nejambicióznějších a současně nejrozporuplnějších jezdců. Když z odcházel z F1, ozývaly se hlasy, dle kterých byl přeceňovaným pilotem, který má to nejlepší už dávno za sebou. A Fernando se kritiku bude snažit umlčet. Po podepsání smlouvy prohlásil, že Renault je pro něj jeho rodina, a že nejmilejší vzpomínky z F1 má spojené právě s tímto týmem. "V Renaultu jsem vyhrál své dva tituly, ale nyní se dívám dopředu. S pýchou a intenzivními emocemi se tak vracím do týmu, který mi na začátku mé kariéry dal šanci, a který mi nyní dal šanci jim vše splatit."

Alonsova motivace je trojí, přičemž všechny tyto složky bych viděl, že sehrály stejnou roli. Alonso má, na rozdíl od Michaela Schumachera, pro kterého byl comeback skutečně srdeční záležitostí, co dokazovat. S Renaultem nebude bojovat o titul, avšak mohl by mít příležitost k tomu, aby bojoval o pódiová umístění. A kdo ví, třeba v nějakém bláznivém závodě i o první místo.

Druhým motivačním bodem jsou peníze, jak jinak. Ve Formuli 1 si za rok vydělá tolik, jako jinde za pět a více let. Úspěšní piloti jsou placeni velmi slušně a Alonso zcela jistě stále platí za eso, které přinese stáji velkou pozornost.

Třetím motivačním bodem je pak dle mého možnost dlouhodobé spolupráce s Renaultem i po konci aktivní kariéry coby závodního jezdce. Alonso má závodění v krvi, a tak zřejmě nebude chtít jít chvíli po čtyřicítce do důchodu. Dle mého názoru je pro něho opětovné obnovení či stmelení vztahů uvnitř Renaultu skvělým tahem, který mu otevře dveře k tomu, aby se po skončení kariéry ujal nějaké významné role uvnitř závodního týmu.

Alonsův vztah s Renaultem možná nebude takový, jako byl vztah Michaela Schumachera a Ferrari, ale i kontroverzního Španěla si budou Francouzi předcházet. Už jen skutečnost, že bude v jejich týmu je dalším zviditelněním, kterého není nikdy dost.

Vytisknout

Diskuze: Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 26.01.2021 19:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 56 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v závodě v Turecku

Ferrari bude bojovat o třetí místo, předpovídá Marko. Co Aston Martin?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud