Tomáš Enge zase řádí. Na Red Bull Ringu vybojoval první vítězství v ADAC GT Masters!

iMotorSport.cz, 7. června 2015, 20:09 Google+

Český jezdec Tomáš Enge si na své konto připisuje další cenný skalp, když se mu podařilo urvat první vítězství v seriálu ADAC GT Masters. Na Red Bull Ringu startoval s australským parťákem Davidem Russellem s novým Lamborghini Gallardo R-EX týmu Reiter Engineering.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ADAC GT Masters - 2. závod 2015 - Red Bull Ring, AUT

ADAC GT Masters - 2. závod 2015 - Red Bull Ring, AUT | foto: Gruppe C GmbH

Sdílejte článek

„Byl to naprosto perfektní víkend. Už dlouho nepamatuji, že by nám vycházelo vše tak dobře, jako teď. Skvěle pracovali nejen mechanici, ale také auto a především můj týmový kolega David Russell. David nikdy na Red Bull Ringu nejel a okruh znal jen ze simulátoru. Hned po prvních kolech v tréninku ale ukázal svoji profesionalitu a jezdil časy na špici,“ začal o vydařeném rakouském závodním víkendu Tomáš Enge.Vše začalo parádně pátečními kvalifikacemi. David Russell zajel v kvalifikaci pro sobotní závod třetí nejrychlejší čas a Tomáš Enge vybojoval pro nedělní jízdu start z první pozice. Startovní pole německých gétéček je neuvěřitelně vyrovnané, vždyť se do jedné vteřiny vtěsnalo celkem patnáct vozů.

„Klíčem k úspěchu jsou v šampionátu ADAC GT Masters kvalifikace. Startovní pole je hodně našlapané a pro dobrý výsledek v závodě musíte mít dobrou výchozí startovní pozici. A to nám vyšlo bravurně. David zajel třetí nejrychlejší čas a já v té své vyjel pro nedělní závod pole position,“ uvedl český jezdec.

Sobotní závod začal pro česko-australské duo výtečně. Russell měl dobrý start a posunul se na druhou pozici, kterou si nejen udržoval, ale držel se za vedoucím Nissanem až do povinného střídání jezdců. „Takticky jsme to zvládli fantasticky. David mi předal vůz hned na začátku času, který je vyhrazený pro výměnu pilotů. Já se dostal na trať, kde nebyl provoz a mohl jsem za to tahat. Když o tři kola později zajeli i soupeři na výměnu, na trať se vraceli už za námi. Byl to super pocit. Nejen že to je mé první vítězství v ADAC GT Masters, ale také moje první výhra s našim Lamborghini. Všem lidem v týmu moc děkuji, protože odvedli kus velké práce,“ hýřil nadšením Tomáš Enge závodící ve službách německého týmu.

A fantasticky našlápnutý víkend měl pokračování i v neděli. Posádka Enge – Russell se však musela vyrovnat s třicetikilogramovým závažím, které dostala za sobotní výkon. „To je v autě už samozřejmě znát. Jsou horší výjezdy ze zatáček, ale zabrat dostanou také brzdy. A všechny tyto aspekty jsme také pociťovali i v závodní jízdě. Na startu jsem se propadl na druhé místo a po safety caru pak o další. Držel jsem ale tempo a šetřil auto a pneumatiky jak jen to šlo. David naší pozici udržoval, a když před koncem vypadl jeden soupeř kvůli defektu, posunuli jsme se na druhé místo, na kterém jsme závod také dokončili,“ popsal nedělní závod liberecký rodák.

Bodově je to však jako by oba závody Tomáš Enge vyhrál. Vítězná posádka Mirko Bortolotti – Adrian Zaugg startovali s Lamborghini Huracan GT3 pouze zde v Rakousku a nejsou přihlášeni do kompletního seriálu. Tomáš Enge se tak po dvou závodních víkendech vyhoupl na třetí příčku.

Vytisknout

Diskuze: Tomáš Enge zase řádí. Na Red Bull Ringu vybojoval první vítězství v ADAC GT Masters!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi, Formule E

Formule 1 versus. Formule E: F1 zaznamenala nižší sledovanost

Ferrari 488GTE týmu Scuderia Corsa s posádkou Christina Nielsen, Brett Curtis, Alessandro Balzan

Nezapomenutelný souboj mezi Ferrari a Fordem pokračuje

Mercedes

Mistrovství světa Formule E 2021: Kalendář závodů znovu revidován

Stáj DS Virgin Racing odhaluje před prvním závodem druhé sezóny mistrovství Formule E FIA nový design svých vozů, v nichž se piloti Sam Bird a Jean-Eric Vergne poprvé objeví během posledních testovacích jízd 24.–25. srpna v Donington Parku.

Vývoj ve Formuli E: Velká čtyřka Mercedes, Porsche, BMW a Audi na startu

start

DTM ruší zahajovací závod v Rusku a zkracuje kalendář

Toyota GR010 Hybrid s celkovým výkonem omezeným hranicí 500 kW (680 koní) pro šampionát WEC a závod 24h Me Mans

Toyota představila GR010 Hybrid Le Mans Hypercar s výkonem 680 koní

reklama

Doporučujeme

Timo Glock

Glock se obává: BMW letos zůstane bez výhry

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mistrovství světa Formule E 2021: Kalendář závodů znovu revidován

  2. Formule 1 versus. Formule E: F1 zaznamenala nižší sledovanost

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud