Předcházející jezdci F1 v DTM, další Glock?

iM2, 24. ledna 2013, 19:25 Google+

Server Motorsport-Magazin.com se ohlíží za jezdci, kteří si během své kariéry vyzkoušeli jak F1 tak DTM. Pokaždé tato jména patřila k největším hvězdám závodů. Ne vždy však hvězdy F1, jezdci jako Mika Häkkinen nebo David Coulthard, v DTM uspěli. Teď to vypadá, že dalším pokračovatelem bude Glock.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Coulthard, David

Coulthard, David | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Cesta z F1 do DTM:

Pedro Lamy (2000-2001):

V roce 2000 absolvoval Pedro Lamy kompletní sezonu DTM, v následujícím roce už pouze dva závody. Portugalec ukončil svoji smlouvu s týmem Rosberg po dvou závodech na Hockenheimu a Nürburgringu s tím, že v DTM nevidí šanci na úspěch. V roce 2000 získal ve 14 závodech dvakrát 4. místo, což jsou jeho nejlepší výsledky s CKL DTM. V hodnocení jezdců obsadil 13. místo. V F1 jezdil mezi lety 1993 až 1996 a ve 32 Grand Prix získal 1 bod.

Jean Alesi (2002-2006):

Jean Alesi se hned od své první sezony v DTM zařadil mezi nejoblíbenější jezdce šampionátu. Francouz fanoušky nezklamal a hned při svém prvním startu na Hockenheimu v roce 2002 zajel 3. místo. V F1 jezdil mimo jiné pro Jordan nebo Ferrari, v DTM získal při 52 startech v týmu H.W.A. 4 vítězství. Na konci jeho kariéry v DTM už mu však chyběla rychlost a konstantnost, navíc se s vedením týmu neshodoval v otázce technické podpory. V roce 2006 tedy přesedl do ročního vozu a kariéru v DTM zakončil na 9. místě.

Allan McNish (2005):

McNish je specialista především na vytrvalostní závody, v roce 2002 si vyzkoušel F1 s Toyotou (sezonu zakončil na 19. místě), ještě předtím byl testovacím jezdcem několika týmů, a v roce 2005 přesedl do A4 DTM. Úspěchy podobné těm z vytrvalostních závodů však zůstaly v DTM zapovězeny, nejlepším výsledkem bylo 4. místo z Norisringu.

Emmanuele Pirro (1990 - 1992 a 2004):

Účastník 37 Grand Prix zkoušel svoje štěstí v DTM hned dvakrát, pokaždé spíše s průměrnými úspěchy. V 90. letech startoval pro BMW. Hned v prvním závodu sezony 1990 vyhrál na Nürburgringu. V roce 2004 startoval bývalý pilot Benettonu a Scuderie Italie po boku Franka Biely s týmem Jost Audi. Nejlépe zajel 5. místo v Brně. V LeMans vyhrál (opět společně s Bielou) 5krát.

Heinz-Harald Frenzen (2004 - 2006):

Tohoto Němce jsme v DTM viděli poprvé v roce 2004 poté, co po sezoně 2003 už nesehnal u Sauberu místo a nabídku od Eddieho Jordana odmítl. Bývalý jezdec špičkové stáje Wiliams ale brzy zjistil, že Opel Vectra GTS na své soupeře spíše ztrácí. Po dobrých výkonech byla však jeho smlouvy s Opelem prodloužena o další rok a jezdec se dvakárt dostal do TOP3. Po odchodu Opelu se Heinz-Harald domluvil s Audi a i zde získal dvě podia. Jenže pak se nepohodl se šéfem Audi, Dr. Wolfgangem Ullrichem, a na konci sezony po 31 závodech DTM opustil - bez vítězství.

Mika Häkkinen (2005 - 2007):

Mika F1 opustil v roce 2001 a čtyři roky si užíval volna. Na konci roku 2004 ale oznámil svůj návrat na okruhy s Mercedesem právě v DTM. Už při svém třetím závodu v DTM, ve Spa, získal Mika pole position a nakonec i vítězství. V Istanbulu byl Häkkinen druhý a sezonu zakončil na 5. místě. V sezoně 2006 byl jezdec dvakrát na podium, celkově byl však 6. V sezoně 2007 vyhrál Fin další dva závody, ale jeho výkony byly už dost nevyrovnané. Na konci roku se Mika s DTM po 31. závodech (3 vítězství a 6 podiových umístění) rozloučil.

Ralf Schumacher (2008 - 2012):

Ralf Schumacher jezdil v F1 naposledy v roce 2007, v roce 2008 nastoupil do DTM s Mercedesem. Šestinásobný vítěz Grand Prix zahájil svoji "druhou kariéru" s rok starým vozem. Od sezony 2009 už ale jezdil v továrním týmu H.W.A. Za 5 let však Ralf nevyhrál jediný závod a vrcholem zůstává 2. místo z Rakouska 2011. V prvním závodu roku stál také na podium. 8. místo v konečném účtování bylo jeho nejlepším výsledkem v DTM. Zatím stále nevíme, jestli bude Ralf pokračovat v DTM i v roce 2013.

David Coulthard (2010 - 2012):

Vicemistr světa F1 z roku 2001 patřil k nejsympatičtějším jezdcům v DTM. Po ukončení kariéry v F1 přestoupil Skot do DTM, kde jezdil od roku 2010, nicméně na svoje úspěchy z F1 již nedokázal navázat. David jezdil v roce 2010 s ročním vozem a v závěrečném závodu sezony v Šanghaji získal svůj první bod v DTM. V sezoně 2011 obsadil celkově 16. místo. V roce 2012 měl k dispozici nový vůz a získal svůj nejlepší výsledek - 5. místo na Norisringu. Na konci sezony oznámil ukončení své aktivní kariéry.

Cesta z DTM do F1:

Christijan Albers (2001 - 2004 a rok 2008):

V roce 2001 vstoupil Holanďan do DTM, o dva roky později přesedá do aktuálního auta. V sezoně 2003 převzal v továrním týmu H.W.A. místo Uweho Alzena, vyhrál 4 závody a až v napínavém finále se musel sklonit před Berndem Schneiderem. O rok později už legendárního Němce porazil, nicméně se musel sklonit před mistrem Ekströmem a kolegou Paffettem. Mezi lety 2005 a 2007 působil Christijan v F1 (týmy Minardi, Midland a Spyker), rok 2008 znamenal návrat do DTM. Jenže Albers měl k dispozici pouze dva roky starý vůz, a tak na svoje předešlé úspěchy nenavázal.

Paul di Resta (2007 - 2010):

Současný jezdec Force India, Paul di Resta, také před svým vstupem do F1 startoval v DTM. V roce 2007 všechny překvapoval svou rychlostí s dva roky starým vozem C-Klasse DTM. Není divu, že Skot hned v dalším roce povýšil do továrního týmu, nicméně titul získal až v roce 2010. Po jeho zisku postoupil do Formule 1.

Gary Paffett (2003 - současnost)

Mistr DTM z roku 2005 je stále testovacím pilotem stáje McLaren v F1. V DTM absentoval ale pouze v sezoně 2006, po návratu se musel spokojit s ročním vozem - nicméně i s ním slavil vítězství.

Bernd Schneider (1986 - 1989 a 1991 - 1996 a 2000 - 2008):

Legenda DTM, Bernd Schneider, okusil F1 v letech 1988 - 1990. Jen málokdo si však na jeho výkony vzpomene. V týmech Arrows a Zakspeed se dokázal kvalifikovat pouze do 9 Grand Prix, poté svět Formule 1 opustil a opět se soustředil na DTM. Nutno dodat, že zde se mu velmi dařilo a stal se nejúspěšnějším jezdcem historie - v 235 závodech oslavil vítězství 43krát. Mistrem se stal v letech 1995, 2000, 2001, 2003 a 2006. Po odchodu z DTM se stal představitelem AMG.

Vytisknout

Diskuze: Předcházející jezdci F1 v DTM, další Glock?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Merhi, Roberto

Kubica o DTM: Zatím se stále jedná jen o test

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud