Poslední novinky o závodních vozech a seriálu

Daniel Šupa, 22. ledna 2004, 21:41 Google+

Předseda představenstva skupiny ITR, pořádající německý šamiponát, odpovídal na otázky v Brně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Janiš, Jaroslav

Janiš, Jaroslav | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Vedení ITR se zúčastnilo poslední prohlídky brněnského automotodromu a slavnostního podpisu tříleté smlouvy o pořádání závodu DTM.

Předseda představenstva a zástupce automobilky Mercedes byl přítomen i na tiskové konferenci konané při příležitosti oznámení podpisu Jarka Janiše s týmem Kekeho Rosberga.

Jedna z prvních otázek zúčastněných zástupců médií se týkala možného vstupu dalšího výrobce do toho seriálu, který spolupořádají automobilky Audi, Mercedes a Opel. Pan Aufrecht je přesvědčen o tom, že současní tři výrobci plně dostačují k pořádání kvalitního a zajímavého seriálu. Přiznal však, že rozhovory na toto téma se vedou a zásadní postoj proti rozšíření není.

V letošním ročníku budou ke spatření na závodních tratích dva modely každého výrobce. Vedle sebe budou závodit Audi TT i A4, Mercedesy CLK i C a Opely Astra Coupe i Vectra. Automobilky se totiž rozhodly nasadit v továrních týmech nové čtyřdveřové modely, ale soukromé týmy budou používat vozy sezony 2003.

„Výrobci chtějí prezentovat na okruzích ta auta, která tvoří silnou poptávkovou skupinu výrobního programu, a to také souvisí s marketingovou politikou DTM,“ prohlásil k důvodu změny typů Hans Werner Aufrecht.

V příštím týdnu bude představen nový tovární Mercedes. Jaký bude rozdíl mezi typy CLK a C? „Rozdíl dosud nedokáži odhadnout, ale ze zkušeností bych soudil, že rozdíl nebude příliš velký,“ odpověděl pan Aufrecht.

Zdá se vám to divné? Příčina spočívá v aerodynamickém odporu, který bude u větších vozů vyšší, než u modelů kupé. Hans Werner Aufrecht však dodal, že šlo o společné rozhodnutí všech tří automobilek. Máme se tak v příštím roce na co těšit, neboť krok ke čtyřdveřovým vozům pravděpodobně zmírní technický náskok továrních proti soukromým, rok starým modelům.

Co se týká organizace víkendu a průběhu i délky závodu, stejně jako například povinné tankování paliva, vše zůstává shodné se sezonou 2003.

Změnily se však technické předpisy, jednou z těch v Brně diskutovaných otázek je i uchycení zadního spoileru jedinou podpěrou uprostřed kapoty.


Foto: Petr Zelinka, AUTO NEWS NETWORK

Vytisknout

Diskuze: Poslední novinky o závodních vozech a seriálu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

charouz, antonín

DTM není rezignací na F1

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud