Po pětidenním testovacím programu a odjetí jednoho tisíce kilometrů v novém voze A4, byli tovární jezdci této německé značky Emanuele Pirro, Mattias Ekström a Tom Kristensen překvapení novým “pracovním náčiním”.
“Ihned jsem se cítil ve voze dobře,“ vysvětloval Emanuele Pirro, který ve středu byl prvním jezdcem továrny Audi, jenž měl možnost jezdit s novým vozem týmu Abt-Audi TT-R. ”Novou A4 je opravdu potěšení řídit. Auto vám umožní velmi mnoho, co se s nim dá udělat. Nyní se mi dělá sedadlo v Ingolstadtu, protože jsem měl nějaké potíže se špatnou pozicí sedadla. Ale v celku, řídit to auto nebyl žádný problem.”
Stejně pozitivní byl I Mattias Ekström a to jen po 20 kolech: ”Cítil jsem se jako doma s novou A4 DTM,” řekl Švéd. Ekström má za sebou již tři sezony učinkování v DTM. ”Není konkrétní rozdíl v řízení s porovnáním k TT-R. Není to moc odlišné, přitom je to s A4 malinko lepší. Každý detail je vypracován a připraven velmi profesionálně. Audi Sport nechce ztratit žádnou šanci ve vývoji vozu. Samozřejmě, po prvních testech, je velmi předčasné hovořit o potenciálu nového vozu. Jsem přesvědčen, že náš tým pro úspěch udělá mnoho a já zažiju mnoho zábavy s novou Audi A4 DTM.”
V Jerezu působil Ekström spíše jako instructor nově příchozívším Emanueleu Pirrovi a Tomu Kristensenovi.
Pětinásobný vítěz slavného závodu 24 hodin v Le Mans se podíval poprvé na jeho nové auto DTM v sobotu a v neděli ho již měl možnost otestovat na trati. ”Trénovali jsme všechno, tréninky, kvalifikace, dlouhé závody, straty, pit stopy, celkévé programy,” vysvětluje Kristensen. ”Viděl jsem DTM jen z televizního přenosu a nevím co mohu očekávat. Po tomto prvním testu se cítím daleko vice příjemněji. Auto bylo ihned rychlé a teď vím o DTM vice, například, že budu znovu používat svoji levou nohu pro bzdění, jako dříve.”
Zdroj: Petr Horák a Audi Motorsport