AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Petr Hlawiczka, 21. září 2020, 06:05 Google+

AlphaTauri se přestěhovala do aerodynamického tunelu Red Bullu, což je podle Christiana Hornera pro jejich "béčko" velkou vzpruhou. Podle Pierra Gaslyho nyní mají ambici se svému mateřskému týmu vyrovnat.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 30.09. 14:39) Napište svůj názor
Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl | foto: Pirelli

Sdílejte článek

AlphaTauri své monoposty stále vyvíjí v aerodynamickému tunelu v Bicesteru, kde stále pracuje pouze s 50% modely, zatímco všichni její soupeři už přešli na 60% modely. V Británii tam zaměstnává přes 100 lidí, zatímco stáj samotná sídlí v italské Faenze.

Kvůli dalšímu zpřísňování pravidel však svůj vývoj přesune do aerodynamického tunelu Red Bullu v Bedfordu. Jeho šéf Horner nyní AlphuTauri nyní začíná vnímat "spíše jako sesterský než juniorský tým." A sdílení stejného aerodynamického tunelu je pro ní podle něj dalším významným krokem.

"AlphaTauri se před letošní sezónou přejmenovala. Myslím, že usiluje o větší věci než Toro Rosso dříve. Máme v rámci pravidel projekt synergie. Například příští rok dojde poprvé ke sdílení aerodynamického tunelu, což z finančního hlediska dává naprostý smysl. To je to, na co jsem poukazoval," usmívá se Horner.

"Nástroje, které používáme, velikost modelu - AlphaTauri bude využívat stejné vybavení, stejný tunel, což samozřejmě jejich vývoji pomůže, obzvlášť při významné změně u aut pro rok 2022. Pravidla jsou nyní jasná, šedé zóny v oblasti toho, co se smí a co ne, byly odstraněny, a AlphaTauri z toho snad bude těžit," doufá šéf Red Bull.

img-responsive

Zmenšený model vozu F1 pro vývoj v aerodynamickém tunelu | foto: Manor Racing

Samotný šéf AlphyTauri Franz Tost se na stěhování svého aerodynamického vývoje těší: "V současné době jsme jediným týmem využívající 50% aerodynamický tunel a Bedford je 60%, což nám samozřejmě přinese výhodu, protože veškerá měření jsou přesnější."

"Tým podle mě v posledních letech vyrostl. Prokázali jsme lepší výkonnost, auto je spolehlivější, spolupráce s Red Bullem je velmi pozitivní, synergie nám přinášejí spoustu výhod, vše v rámci pravidel," poukazuje Tost.

Přechod na 60% modely je dobrou zprávou také pro Pirelli, které již nebude muset poskytovat 50% zmenšeniny svých pneumatik pro jediný tým - nyní již bude pro všechny stačit 60% velikost.

img-responsive

Pierre Gasly (vpravo) se chce se svým týmem propracovat mezi špičku | foto: Red Bull Content Pool

Vysoké ambice nyní potvrzuje vítěz Velké ceny Itálie Pierre Gasly: "Vůle je jasná, z AlphyTauri vychází spousta ambicí. Myslím, že jde o jinou situaci, než to bylo dříve mezi Toro Rosso a Red Bullem. Podle mě jde o vzrušující projekt. Red Bull je z těch dvou týmů v současnosti špičkou, ambicí AlphyTauri je však jednou se vyrovnat jejich výkonům. Proto potřebujeme zdroje a větší zařízení."

Má podle něj AlphaTauri na to, aby se stala špičkovým týmem? "Myslím, že to je opravdu cílem továrny - vydobýt si vlastní status a pozici v F1. Je jasné, že má velké ambice. Nejde o jednoletý projekt. Opravdu víme, jak dlouho to trvá vybudovat svou identitu a status špičkové stáje."

"Chvíli to možná potrvá, podle mě však už fakt nejde o sesterský tým, jako tomu mohlo být v minulosti. Spíše jde o to, aby si vybudovali své vlastní místo ve světě Formule 1," dodává Gasly,  jenž se po vítězství v Monze propracoval mezi nejlepších 10 pilotů.

Vytisknout

Diskuze: AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 30.09.2020 14:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud