Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Petr Hlawiczka, 12. listopadu 2019, 06:10 Google+

Ferrari věří, že současné špičkové týmy Formule 1 budou i po velkých technických a sportovních změnách v sezóně 2021 stále dominovat. S názorem Matti Binotta v podstatě souhlasí také šéfové Red Bullu i Renaultu.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 14.11. 03:18) Napište svůj názor
Koncept monopostu pro sezónu 2021

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

F1 se připravuje na radikální úpravu pravidel. Ta se dotknou nejen vozů, jež by měly být schopné jízdy v těsném závěsu, a tudíž i lepšího závodění, ale také financí a způsobu vedení tohoto sportu.

Podle šéfa Ferrari Mattii Binotta ale nedojde k radikální změně v konkurenceschopnosti týmů: "Věřím, že špičkové týmy budou mít z počátku výkonnostní výhodu díky množství zdrojů, jež mají pro vývoj nového auta." Finanční stropy začnou platit až od roku 2021, kdežto monoposty budou týmy muset vyvíjet již o rok až dva dříve, a to stále bez omezení v případě špičky, jak jsme již upozorňovali.

"Doufám, že později malé týmy učiní pokrok, ale vzhledem k nespojitosti pravidel to bude poměrně velkou výzvou. Je to těžké dnes pochopit, jak to bude. Špičkové týmy podle mě zůstanou špičkovými. Stále máme ty nejlepší tým, které mají stále to nejlepší know-how. Máme zdroje a rozpočty, proto si jsem celkem jistý tím, že se moc nezmění," pokračuje Binotto.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Také Christian Horner z Red Bullu si všímá, že nová pravidla často pomáhají větším týmům, jež mají více peněz a možností se připravit na změnu: "Vždy to trvá, než se věci vyrovnají. Začínáme to teprve pozorovat u vozů a pohonných jednotek, a to trvalo v podstatě čtyři až pět let."

"Proto máme argument, že týmy s většími zdroji budou ze změny v roce 2021 těžit. A když dochází k velké změně pravidel, tak ji někdo zvládne správně a jiní hůře. Chcete zajistit, abyste byli na špici té křivky spíše než pod ní," vysvětluje Horner.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Rozpočtový strop bude omezen na 175 mil. dolarů (4 miliardy Kč), ale již teď je jasné, že polovina týmů bude utrácet podstatně méně. I automobilka Renault bude muset spíše zvýšit své výdaje, aby se tomuto limitu přiblížila - na mnoho věcí totiž bude platit výjimka (např. na marketingové výdaje či platy jezdců).

"Když hovoříte pouze o rozpočtovém stropu, tak to potrvá léta, než se jeho důsledky projeví na trati. Pro mě je důležité nejen to, že se rozpočtové stropy odsouhlasily, ale také určitá omezení pro vývoj: více omezující pravidla, aerodynamika, standardní části, předepsané části a konstrukce. To všechno přispěje ke zrychleni vlivu rozpočtových stropů," domnívá se šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

"Musím říct, že ne všechno bylo v tomto ohledu splněno, a stále věřím svému názoru, že dojde ke snížení odstupů o 50 %. Nemám žádná čísla, kterými bych to podpořil, jde jen o můj vnitřní pocit. Věřím, že v roce 2021 dosáhneme pokroku, dalšího pak v následujících letech 2022 a 2023. Další pokrok zajistí rozpočtové stropy. Musíme přijmout to, že změna v F1 nějakou chvíli potrvá," dodává Francouz.

Vytisknout

Diskuze: Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 14.11.2019 03:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud