Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Petr Hlawiczka, 22. března 2019, 06:40 Google+

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul promluvil o tom, jak těžké je letos vozy kvůli jejich velkým špičkám optimálně nastavit a udržet v ideálním provozním rámci. Má to dopad na vyrovnanost startovního pole a kolísání výkonnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Obzvlášť střed pole je letos nahuštěný, proto se týmy ze svých aut snaží vyždímat maximum. Není to ale jednoduché: "Bylo to extrémně vyrovnané a extrémně vyrovnané to bude i po celou sezónu," uvedl Abiteboul po Velké ceně Austrálie, z níž si díky Nicovi Hülkenbergovi odvážejí 6 bodů za 7. místo.

"Je to velmi těžké nastavit vše správně nebo lehké to pokazit, pokud jde o management pneumatik, jejich výběr a nastavení. My jsme v tomto ohledu také nebyli perfektní, jde tedy o další oblast, ve které se musíme učit a udělat pokroky," popisuje šéf Renaultu.

"Auta mají extrémní špičky. Je to velmi jednoduché je dostat do provozního rámce nebo mimo něj, když se podívám na to, co jsme dělali nebo co dělali ostatní," pokračuje Abiteboul, jenž by se svým týmem chtěl letos končit na pódiích.

img-responsive

Renault si myslí, že jejich auto má na víc, než ukázalo v Melbourne | foto: Renault Sport F1

"Ferrari ten problém mělo v závodě, Red Bull v kvalifikaci. Myslím si, že z určitých důvodů, které nejsou nezbytně pod naší kontrolou, je super snadné vše zvládnou dobře či špatně," poukazuje na výkony soupeřů i svého týmu, který s oběma vozy v sobotu vypadl už v prostřední části kvalifikace.

"Bude to zajímavé se dozvědět, co se všem stalo, protože se z obtíží ostatních možná budeme moci poučit. Díky tomu může být sezóna zajímavá. Pokud jde o nás, musíme jen všechno zvládnout o něco lépe. Máme auto, které toho dokáže více, musíme však eliminovat veškeré drobné potíže, které jsme o víkendu objevili," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud